14-12-2023r.
godzina 14:40
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Aktualności
Podstawowe dane
Wybory 2005
Wybory 2006
Wybory 2007
Władze
Burmistrz Miasta
Przewodniczący Rady
Rada
Urząd Miejski
Prawo lokalne
Statut
Statut Gminy
Mapa - załącznik do uchwały
Herb - załącznik do uchwały
Flaga - załącznik do uchwały
Regulamin Pracy Rady Miejskiej
Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej
Uchwały
Zarządzenia Burmistrza
Protokoły
Podatki i opłaty
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie
Ochrona Środowiska
Gospodarka komunalna
Schemat organizacyjny
Ogłoszenia
Wykaz rejestrów publicznych
Kontrole
Jednostki
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Finanse
Budżet
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Nieruchomości
Obsługa interesanta
Inwestycje i Gospodarka Komunalna
Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska
Działalność gospodarcza
Dodatki Mieszkaniowe - podstawa prawna, wniosek, oświadczenie
Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenia rodzinne
ZPORR
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury
Drogi
Skrzynka Podawcza
Oświadczenia majątkowe
Urząd Miejski 2007
Urząd Miejski 2006
Urząd Miejski 2003..2005
Radni 2007
Radni 2006
Radni 2003..2005
Szkoły 2007
Szkoły 2006
Szkoły 2003.2005
Przedszkola 2007
Przedszkola 2006
Przedszkola 2003.2005
Pozostałe 2007
Pozostałe 2006
Pozostałe 2003..2005
Redakcja
Redaktorzy
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 142393 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Statut :: Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej



Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej
 

ZAŁĄCZNIK NR. 5

DO STATUTU GMINY

SOŚNICOWICE

przyjętego Uchwałą Nr V/32/2003

z dnia  19.02.2003

 

ZASADY  i  TRYB  DZIAŁANIA

 KOMISJI REWIZYJNEJ

 

§1

 

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Sośnicowicach zwana dalej Komisją  została powołana na podstawie  art.18a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. Nr 142 z 2001r, poz. 1591 z późn  zmianami.)

 

 §2

 

Komisja Rewizyjna działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz Statutu Gminy Sośnicowice i niniejszego Regulaminu.

 

 §3

 

Zadaniem Komisji jest kontrola działalności Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy.

 

§4

 

1.Realizując zadania określone w §3 Komisja bada pod względem legalności, gospodarności,

   celowości i rzetelności działalność gminy, a szczególnie w zakresie zadań własnych a także

   działalność finansową i organizacyjno-administracyjną Burmistrza i kontrolowanych jednostek.  

   Przede wszystkim zaś sprawdza realizację przez Burmistrza uchwał Rady Miejskiej

   określających podstawowe kierunki społeczno-gospodarczej działalności Gminy kontroluje

   przestrzeganie aktów prawnych przez Burmistrza, Statutu Gminy uchwał Rady ,

   obowiązujących regulaminów i przepisów.

2.Komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady

   Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia  absolutorium Burmistrzowi. Wniosek w 

   sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową

 

 §5

 

Komisja Rewizyjna podejmuje kontrolę działalności  Burmistrza ,gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy:

 1)        zgodnie z przedstawionym Radzie planem pracy,

 2)        inne kontrole zlecone przez Radę

 

 

 

 

 §6

 

Komisja działa zgodnie z planem pracy i kontroli zatwierdzonym przez  Radę. Członkowie Komisji Rewizyjnej działają zgodnie z imiennym upoważnieniem Przewodniczącego Rady, w którym uwzględniony jest przedmiot, termin i zakres kontroli.

 

 §7

 

W czasie kontroli Komisja ustala rzetelnie i obiektywnie stan faktyczny na  podstawie przedstawionych dowodów sporządza się protokół pokontrolny i przedkłada RM okresowe, kwartalne lub półroczne sprawozdania z wyników zleconych kontroli oraz wydaje zalecenia pokontrolne.

 

 §8

 

W związku z wykonywaną działalnością kontrolną Komisja ma prawo:

  1)       wstępu do pomieszczeń i obiektów jednostek kontrolowanych

  2)       wglądu do ksiąg, rejestrów, umów, planów, sprawozdań protokołów oraz

            innych akt i dokumentów znajdujących się w jednostce kontrolowanej

  3)            zabezpieczenia dokumentów i dowodów

  4)       żądania złożenia wyjaśnień i informacji od wszystkich zainteresowanych

                 podmiotów

  5)            powołania biegłych do uczestnictwa w kontroli

  6)            zwoływania narad z pracownikami kontrolowanej jednostki

Pracownicy kontrolowanej jednostki  zobowiązani są udzielać członkom  Komisji wszelkich wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli. Osoby kontrolujące zobowiązane są do przestrzegania :  -  przepisów  BHP  oraz  przepisów dot. zachowania tajemnicy służbowej i państwowej w zakresie obowiązującym w jednostce kontrolowanej.

 

 §9

 

Komisja może zapraszać na swoje posiedzenie  kierowników podległych Burmistrzowi jednostek w celu  omówienia  ustaleń  i wniosków pokontrolnych.

 

 §10

 

1.Z przebiegu kontroli Komisja sporządza protokół który podpisują wszystkie osoby prowadzące

   kontrolę oraz kierownik jednostki kontrolowanej.

2.Protokół powinien zawierać :

  a)       nazwę jednostki kontrolowanej

  b)       dane personalne kierownika jednostki kontrolowanej

  c)       imiona i nazwiska oraz określenie funkcji osób wykonujących kontrolę

  d)            określenie zakresu i przebiegu kontroli

  e)            wskazanie czasu trwania kontroli

  f)            szczegółowe określenie ustaleń kontroli

  g)            pouczenie o możliwości wniesienia zastrzeżeń do ustaleń  kontroli przez 

             kierownika jednostki kontrolowanej

  h)       wykaz załączników

 

3.Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo wniesienia zastrzeżeń 

   do ustaleń kontroli zawartych w protokole w terminie 5 dni od daty  podpisania

   protokołu.

 

 §11

 

1.Po otrzymaniu  zastrzeżeń do ustaleń kontroli bądź po upływie terminu 

   określonego  w  10 ust. 3 Komisja sporządza zalecenia pokontrolne zmierzające

   do usunięcia stwierdzonych uchybień , z jednoczesnym określeniem terminu

   wykonania tych zaleceń.

2.W zaleceniach pokontrolnych Komisja określa również termin poinformowania  

   jej o sposobie wykonania uwag, wniosków i zaleceń.

3.Po otrzymaniu informacji wymienionej w ust.2  Komisja przedkłada Radzie

   sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli.

 

 §12

 

W przypadku niewykonania zaleceń pokontrolnych przez kierownika jednostki  kontrolowanej, Komisja przedstawia stosowne wnioski do rozstrzygnięcia przez Radę bądź Burmistrza

 §13

 

Odstąpienie od wykonywania wniosków Komisji dotyczących wyciągnięcia  konsekwencji służbowych lub zastosowanie innych form odpowiedzialności, może nastąpić tylko za zgodą Komisji.

 

 §14

 

Rada bierze odpowiedzialność za kontrolę przeprowadzoną przez Komisję i na jej wniosek może przekazać sprawę organom ścigania lub jednostce nadrzędnej

w stosunku do kontrolowanej.

 

 §15

 

Zmiany postanowień niniejszego Regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego uchwalenia.

 

 

 

 

 





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech