14-12-2023r.
godzina 14:40
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Aktualności
Podstawowe dane
Wybory 2005
Wybory 2006
Wybory 2007
Władze
Burmistrz Miasta
Przewodniczący Rady
Rada
Urząd Miejski
Prawo lokalne
Statut
Statut Gminy
Mapa - załącznik do uchwały
Herb - załącznik do uchwały
Flaga - załącznik do uchwały
Regulamin Pracy Rady Miejskiej
Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej
Uchwały
Zarządzenia Burmistrza
Protokoły
Podatki i opłaty
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie
Ochrona Środowiska
Gospodarka komunalna
Schemat organizacyjny
Ogłoszenia
Wykaz rejestrów publicznych
Kontrole
Jednostki
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Finanse
Budżet
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Nieruchomości
Obsługa interesanta
Inwestycje i Gospodarka Komunalna
Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska
Działalność gospodarcza
Dodatki Mieszkaniowe - podstawa prawna, wniosek, oświadczenie
Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenia rodzinne
ZPORR
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury
Drogi
Skrzynka Podawcza
Oświadczenia majątkowe
Urząd Miejski 2007
Urząd Miejski 2006
Urząd Miejski 2003..2005
Radni 2007
Radni 2006
Radni 2003..2005
Szkoły 2007
Szkoły 2006
Szkoły 2003.2005
Przedszkola 2007
Przedszkola 2006
Przedszkola 2003.2005
Pozostałe 2007
Pozostałe 2006
Pozostałe 2003..2005
Redakcja
Redaktorzy
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 142393 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Statut :: Regulamin Pracy Rady Miejskiej



Regulamin Pracy Rady Miejskiej
 

                                                              ZAŁĄCZNIK NR 4

                                                                                                       DO STATUTU GMINY SOŚNICOWICE

                                                                                                       przyjętego Uchwałą Nr V/32 / 2003

                                                                                                       z dn.19.02.2003

                                                                                                            

 

 

        REGULAMIN  PRACY        

RADY MIEJSKIEJ

W

SOŚNICOWICACH.

 

 

 

ROZDZIAŁ I

 

Postanowienia ogólne.

 

 § 1

 

1. Rada Miejska zwana dalej „Radą” jest organem stanowiącym i kontrolnym  wspólnoty 

    samorządowej.

2. Rada składa się z 15 radnych, wybranych przez mieszkańców Gminy w wyborach

    przeprowadzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

 § 2

 

Regulamin określa tryb działania Rady Miejskiej w Sośnicowicach a w szczególności tryb obradowania na sesjach oraz podejmowanie uchwał.

 

 

 § 3

 

1. Rada działa na sesjach oraz za pośrednictwem komisji i radnych.

2. Organy Rady działają pod kontrolą Rady i składają jej sprawozdania ze swej działalności.

 


ROZDZIAŁ II.

 

SESJE RADY.

 

 § 4

 

Rada rozpatruje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji.

 

 § 5

 

1. Rada działa na sesjach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady w miarę   potrzeb, nie

    rzadziej jednak niż raz na kwartał.

2. Rada odbywa  sesje  zwyczajne  w  ilości  potrzebnej  do wykonania zadań.

    Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek wraz z projektami  uchwał.

3. Sesja Rady może składać się z jednego lub kilku posiedzeń.

4. Jeżeli następne posiedzenia Rady w ramach tej samej sesji odbywają się w innych  dniach ,

    radnemu przysługuje każdorazowo dieta.

5. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje Przewodniczący Rady poprzedniej  kadencji

    w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych  wyników wyborów do rad na  obszarze całego kraju.

6. Czynności o jakich mowa w ust.5 obejmują : określenie daty, godziny, miejsca  pierwszej  sesji

    nowo wybranej rady, przygotowanie projektu porządku obrad, powierzenie przewodnictwa

    obradom najstarszemu wiekiem spośród nowo wybranych radnych do czasu wyboru nowego 

    przewodniczącego rady.

7. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radny składa ślubowanie, którego  treść  określa

    ustawa o samorządzie gminnym.

8. Przewodniczący Rady jest zobowiązany zwołać sesję rady w terminie 7 dni na wniosek co najmniej 

    1/4 składu rady lub na wniosek Burmistrza.

 

 § 6

 

Do zadań Rady należą sprawy określone w art 18 ustawy o samorządzie gminnym, a w szczególności:

1/  uchwalanie statutu gminy

2/  ustalanie wynagrodzenia Burmistrza stanowienie o jego działaniu oraz  przyjmowanie sprawozdań

     z jego działalności

3/  powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy , który jest głównym księgowym  budżetu,  oraz

     sekretarza gminy- na wniosek  Burmistrza,

4/  uchwalanie budżetu gminy ,rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu  oraz podejmowanie 

     uchwał  w  sprawie udzielenia lub  nieudzielenia   absolutorium  Burmistrzowi

5/  uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

6/  uchwalenie program w gospodarczych

7/  ustalenie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia

     do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na  realizację zadań przez te

     jednostki

8/  podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych

     przepisach,

9/  podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego

     zarządu, dotyczących :

     a)            określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych  oraz  ich

            wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, o ile ustawy  szczególne nie stanowią

            inaczej; do czasu określenia zasad Burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za

            zgodą Rady

     b)            zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów

     c)            ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych               przez Burmistrza  w roku budżetowym

     d)            zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej             granicę ustaloną corocznie przez radę miejską

     e)            tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania  z nich

     f)            określenia zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez  Burmistrza

     g)            tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych jednostek

            organizacyjnych i wyposażania ich w majątek,

     h)            ustalania maksymalnych wysokości pożyczek i poręczeń udzielonych przez  Burmistrza  w             roku budżetowym

10/   określenie wysokości sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania  

11/   podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu właściwości powiatu  oraz

        województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu  terytorialnego

12/   podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na  ten cel

        odpowiedniego majątku

12a/ podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i

        regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności

        lokalnych i regionalnych

13/   podejmowanie uchwał w sprawach :  herbu gminy, nazw ulic i placów  publicznych oraz

        wznoszenia pomników

14/   nadawanie honorowego obywatelstwa Gminy

14a/ podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i  studentów

15/   stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady

    

 § 7

 

W obradach Rady uczestniczą Burmistrz, Zastępca, Sekretarz Miasta, Skarbnik Miasta oraz kierownicy miejskich jednostek organizacyjnych, sołtysi, przewodniczący Rady Mieszkańców. Oprócz tego w obradach mogą uczestniczyć pracownicy urzędu wyznaczeni przez Burmistrza , przedstawiciele instytucji, urzędów i przedsiębiorstw, których dotyczą sprawy stanowiące przedmiot obrad.

 

 § 8

 

1. Sesje zwołuje Przewodniczący Rady ,ustalając projekt porządku obrad , miejsce,  dzień  i godz.

    rozpoczęcia sesji.

2. O sesji powiadamia się radnych najpóźniej 6 dni przed ustalonym  terminem  obrad- wysyłając

    zawiadomienia zawierające dane o miejscu i czasie rozpoczęcia obrad, projekt porządku sesji wraz

    z  projektami uchwał.

3. Na wniosek Burmistrza Przewodniczący Rady jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad

    najbliższej sesji Rady -  projekt uchwały, jeżeli wpłynął on do Rady co najmniej 7 dni przed dniem

    rozpoczęcia sesji Rady.

4. Zawiadomienie o sesji powinno być również podane do wiadomości publicznej.

5. Terminy dalszych posiedzeń w ramach tej samej sesji ustala Przewodniczący obrad  i zawiadamia

    o nich ustnie na posiedzeniu.

 § 9

 

Burmistrz ściśle współdziała z Przewodniczącym Rady w sprawach związanych z przygotowaniem organizacyjnym i merytorycznym sesji Rady, szczególnie niezbędnych materiałów i informacji.

 

 § 10

 

Przygotowanie materiałów na sesję Rady ,jak również całość ich obsługi organizacyjno-technicznej zapewnia Urząd Miejski w Sośnicowicach.

 

 § 11

 

1. Sesje Rady są jawne, co oznacza, że w sposób zwyczajowo przyjęty w toku  przygotowania

    sesji podaje się do wiadomości mieszkańców co najmniej 3 dni  przed sesją informację o terminie

    i miejscu sesji.

2. Jawność sesji oznacza ponadto, iż podczas obrad na sali mogą być obecni  mieszkańcy zajmujący

    w tym celu wyznaczone miejsca

 

 § 12

 

Na sali obrad należy zapewnić właściwą liczbę miejsc dla radnych. Przewodniczący Rady i Wiceprzewodniczący zajmują miejsca przy stole prezydialnym.

 

 § 13

 

Sesje otwiera i obrady prowadzi Przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności lub zachodzi potrzeba zastąpienia go w obradach- Wiceprzewodniczący.

 

 § 14

 

1. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu  przez  Przewodniczącego obrad formuły

   "Otwieram sesję Rady Miejskiej  w Sośnicowicach".

2. Po otwarciu sesji Przewodniczący obrad stwierdza na podstawie listy obecności, prawomocność

    obrad, a w przypadku braku quorum zamyka  obrady, wyznaczając nowy termin sesji. W protokole 

    odnotowuje się przyczyny, z   powodu których sesja nie odbyła się.

 

 § 15

 

1. Rada może obradować i podejmować uchwały w obecności co  najmniej połowy ogólnej liczby

    radnych ( quorum) .

2. Przewodniczący obrad podejmuje decyzję o przerwaniu sesji w przypadku stwierdzenia  braku

    quorum w trakcie obrad, wyznaczając nowy termin sesji lub przewidywany termin  zwołania Rady.

3. Fakt przerwania obrad oraz nazwiska radnych, którzy z przyczyn  nieusprawiedliwionych opuścili

    obrady, co spowodowało ich przerwanie ze względu na brak quorum odnotowuje się w protokole

    sesji.

 

 

 

 § 16

 

1. Po stwierdzeniu prawomocności obrad, Przewodniczący przedstawia projekt porządku obrad

2. Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego

    składu rady.

3. Zmiany w porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w §5 ust.8 wymagają  zgody

    wnioskodawcy.

4. Porządek obrad Rada zatwierdza w głosowaniu jawnym.

 

 § 17

 

1. Po stwierdzeniu porządku obrad Rada przyjmuje protokół z poprzedniej sesji i  wnosi  ewentualne

    poprawki zgłoszone przez radnych.

2. Protokół z poprzedniej sesji przyjmuje się w  głosowaniu jawnym.

 

 § 18

 

1. Porządek dzienny winien zawierać punkt  "zapytania, interpelacje i wolne  wnioski”

    Każdy radny oraz uczestniczący w obradach sesji w tym punkcie  porządku dziennego ma

    prawo zwracać się z żądaniem wyjaśnień we wszystkich sprawach, które dotyczą Gminy.

    Odpowiedzi udzielają:  Przewodniczący   Rady, przewodniczący poszczególnych komisji,

    radni, Burmistrz lub wyznaczona przez niego osoba.

2. Radny ma prawo zgłoszenia interpelacji ustnej lub składania wniosku  na  piśmie.

    Wnioski na piśmie składane są w Biurze Rady lub na ręce  Przewodniczącego Rady  przed

    rozpoczęciem sesji. Złożone wnioski pisemne  zostają skierowane do Burmistrza, który

    dokona oceny realizacji oraz  sposobu ich załatwienia. Informacji na temat sposobu  załatwienia

    wniosku Burmistrz udzieli każdorazowo  na następnej sesji.

 

 § 19

 

1. Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem obrad.

2. W przypadku stwierdzenia, że w swoim wystąpieniu radny wyraźnie odbiega od przedmiotu

    obrad lub znacznie przekracza   przeznaczony  dla  niego czas, Przewodniczący może  przywołać

    go do "rzeczy" a po dwukrotnym przywołaniu odebrać mu głos.

3. Jeżeli  treść lub sposób wystąpienia, albo zachowanie radnego w oczywisty sposób zakłócają

    porządek obrad, bądź uchybiają powadze sesji Przewodniczący przywołuje radnego do porządku,

    a gdy przywołanie nie odniosło skutku może odebrać  mu głos.

4. Postanowienia  ust.2 i 3 stosuje się odpowiednio do osób spoza rady występujących na sesji.

 

 § 20

 

1. Przewodniczący obrad może udzielić głosu osobom spośród zaproszonych gości po uprzednim

    zgłoszeniu przez nich chęci wystąpienia, przestrzegając   zasady pierwszeństwa  wystąpień radnych.

2. Przewodniczący może nakazać opuszczenie obrad przez osoby spoza Rady, które swoim

    zachowaniem lub wystąpieniem zakłócają porządek obrad, bądź naruszają  powagę sesji.

 

 

 

§ 21

 

1. Przewodniczący obrad prowadzi obrady według uchwalonego porządku.

    W uzasadnionych przypadkach i za zgodą Rady można dokonywać zmian w kolejności realizacji 

    poszczególnych punktów.

2. Przewodniczący udziela głosu według kolejności zgłoszeń, w uzasadnionych przypadkach może

    udzielić głosu poza kolejnością.

3. W ciągu całej sesji Przewodniczący udziela głosu poza kolejnością w sprawie zgłoszenia  wniosku

    o charakterze formalnym, których przedmiotem mogą być sprawy:

    - stwierdzenia  quorum,

    - zakończenia dyskusji,

    - zamknięcia listy mówców,

    - ograniczenia czasu wystąpień dyskutantów,

    - przerwania, odroczenia i zamknięcia posiedzenia sesji,

    - odesłania do komisji

    - przejścia do porządku dziennego,

    - przeliczenia głosów.

4. Przewodniczący poddaje wnioski pod głosowanie; rada decyduje w  tych sprawach w głosowaniu

    jawnym zwykłą większością głosów.

 

 § 22

 

1. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący kończy sesję wypowiadając formułę  : 

    "zamykam sesję Rady Miejskiej w Sośnicowicach".Czas od  otwarcia  sesji do jej zakończenia

    uznaje się za czas trwania sesji.

2. Postanowienie ust.1 dotyczy również sesji, która objęła więcej niż jedno  posiedzenie.

 

 § 23

 

1. Z każdej sesji Biuro Rady sporządza protokół stanowiący urzędowy zapis przebiegu  obrad

    i podejmowanych rozstrzygnięć. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych i osób spoza

    rady oraz podjęte przez Radę uchwały.

2. Protokół wykłada się do wglądu radnych w siedzibie Rady oraz na każdej następnej sesji.

    Radni mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do protokołu, o których uwzględnieniu decyduje

    Przewodniczący Rady. Radni, których poprawki i uzupełnienia nie zostały uwzględnione mogą

    przedkładać je na sesji. O przyjęciu lub odrzuceniu wyżej wymienionych poprawek i uzupełnieniu

    decyduje Rada w  głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

3. Protokół z sesji Rady zostaje przyjęty przez Radę w głosowaniu  jawnym zwykłą  większością

    głosów.

4. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi.

 

 § 24

 

Warunki organizacyjne niezbędne dla prawidłowej pracy Rady na sesji, zwłaszcza  obejmujące miejsce obrad oraz bezpieczeństwo radnych i innych uczestników w sesji, a także porządek po jej zakończeniu zapewnia Urząd Miejski..

 

 

§ 25

 

1. Zwykła większość głosów to jest większość głosów "za"

2. Pod pojęciem "bezwzględna  większość głosów" rozumieć należy oddanie co najmniej o jeden głos

   więcej od sumy pozostałych ważnie oddanych głosów, to znaczy przeciwnych i wstrzymujących się.

 

 § 26

 

1. W głosowaniu jawnym radni głosują przez podniesienie ręki. Za głosy ważne  uznaje się te, które

    oddano "za", "przeciw", oraz "wstrzymujące się" .

2. W głosowaniu tajnym radni głosują na kartkach. Za głosy ważne uznaje się  te, które oddano

    każdorazowo w określony sposób i na kartkach ustalonych dla danego głosowania.

 

 § 27

 

1. Głosowanie jawne przeprowadza Przewodniczący obrad.

2. Głosowanie  tajne przeprowadza komisja skrutacyjna powołana na sesji spośród  radnych.

3. Wyniki głosowania jawnego ogłasza Przewodniczący obrad bezzwłocznie, a głosowania tajnego

    przewodniczący komisji skrutacyjnej

 

 § 28

 

1. Rada rozstrzyga w drodze uchwał sprawy rozpatrywane na sesjach.

2. Uchwały są odrębnymi dokumentami z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które

    mogą być odnotowane tylko w protokole sesji.

 

§ 29

 

1. Uchwała rady powinna zawierać :

  - numer uchwały

  - datę i tytuł

  - podstawę prawną

  - treść uchwały

  - określenie organów odpowiedzialnych za wykonanie uchwały

  -  termin wejścia w życie uchwały oraz ewentualnie czas jej obowiązywania

  - przepisy przejściowe

2. W uchwałach podaje się numer sesji, numer uchwały w danym roku, numer uchwały w kadencji

     Rady, rok podjęcia.

3. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący Rady, który  przewodniczył

    obradom, względnie inna osoba przewodnicząca obradom.

4. Oryginały uchwał ewidencjonuje się i przechowuje wraz z protokołem sesji.

5. Uchwały przekazuje się właściwym jednostkom do realizacji.

 

 § 30

 

1. Rada może odbywać wspólne sesje z innymi Radami Gmin.

2. Wspólną sesję organizują delegacje zainteresowanych Rad, a uczestniczą w jej przygotowaniu

    komisje tych Rad i radni. Zawiadomienie o sesji podpisują  Przewodniczący Rad.

3. Wspólna sesja jest prawomocna, gdy uczestniczy w niej co najmniej połowa radnych z każdej

    Rady. Uchwały na wspólnej sesji podejmuje się w odrębnym  głosowaniu radnych z każdej Rady.

    Uchwały oraz protokół z obrad podpisują  Przewodniczący zainteresowanych Rad.

4. Do wspólnych sesji mają zastosowanie ogólne terminy i tryb przygotowania, zwołania i przebiegu

    sesji.


 

ROZDZIAŁ  III.

R A D N I

 

 § 31

 

Radny jest zobowiązany brać udział w pracach Rady i jej organów, jak również  innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany.

 

 § 32

 

Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej gminy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom Gminy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.

 

 § 33

 

Radny może domagać się  wniesienia  pod  obrady sesji, a także wnosić   na   posiedzenia komisji spraw, które    przedmiotem postulatów i skarg wyborców.

 

 § 34

 

1. Radni stwierdzają podpisem na liście swoją obecność na sesjach   Rady i  posiedzeniach komisji, do

    których zostali powołani.

2. W  razie  niemożności  uczestniczenia  w sesji lub posiedzeniu   komisji, radny powinien przed ich

    terminem lub nie później niż w ciągu 7 dni od daty ich odbycia usprawiedliwić swoją nieobecność 

    przed  Przewodniczącym  Rady  lub przewodniczącym komisji- ewentualnie za pośrednictwem

    biura  Rady.

 

 § 35

 

Każdy  radny  odbywa spotkania z wyborcami. Szczególną formą tych spotkań  jest  uczestnictwo w zebraniach samorządu mieszkańców i innych organizacji działających na terenie sołectwa.

 

 § 36

 

1. Radni ponoszą przed radą i wyborcami odpowiedzialność za udział , aktywności i  wyniki  pracy

    rady.

 § 37

 

Radny korzysta ze szczególnej ochrony prawnej, przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

 

§ 38

 

1. Na zasadach ustalonych przez Radę radnemu przysługuje dieta oraz zwrot kosztów podróży

    służbowych,

2. O zwołaniu posiedzenia komisji Rady decyduje Przewodniczący Rady.

ROZDZIAŁ  IV.

ORGANY  RADY

 

 § 39

 

    Na pierwszej sesji po wyborach Rada wybiera Przewodniczącego oraz jednego Wiceprzewodniczącego.

 

 § 40

 

1. Przewodniczącego Rady wybiera się spośród radnych z dowolnej liczby kandydatów zgłoszonych

    przez radnych uczestniczących w sesji, w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów w

    obecności co najmniej połowy ustawowego  składu Rady

2. W przypadku gdy żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej większości  głosów, głosowanie

    powtarza się, ograniczając do 2 kandydatów, którzy w  pierwszym głosowaniu uzyskali największą

    liczbę głosów.

3. Wiceprzewodniczącego Rada wybiera odrębnie.

4. Wybór  na stanowiska, o których mowa w ust. 1 i 3 stwierdza się uchwałami.

 

 § 41

 

1. Rada może dokonywać w toku kadencji zmian na stanowiskach, o których mowa  w § 40 w trybie

    właściwym dla wyboru ale na   wniosek 1/4  ustawowego  składu Rady.

2. W przypadku rezygnacji Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rada  podejmuje uchwałę

     w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.

     Rada po przyjęciu   rezygnacji  dokonuje wyboru nowego radnego na  w/w stanowiska w

    głosowaniu tajnym, bezwzględną większość głosów.

3. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 2, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez

    przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez

    Radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym  powinna być podjęta uchwała.

 

 § 42

 

1. Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad

    Rady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego  jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący.

2. Przewodniczący w zakresie swojej funkcji odpowiada przed Radą.

 

 § 43

 

1. Rada powołuje następujące stałe komisje:

   1)  Rewizyjną

   2)  Budżetu  Finansów i Rozwoju Gospodarczego

   4)  Spraw Społecznych

2. Komisje podejmują rozstrzygnięcia w formie opinii i wniosków  przedkładanych  Radzie.

3. Skład komisji stanowi 5 radnych 

4. W czasie trwania kadencji Rada może powoływać doraźne komisje do wykonywania  określonych

    zadań określając ich skład osobowy i zakres działania.

5. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni nie będący jej członkami. Mogą oni zabierać głos

    w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.

 

 § 44

 

1. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 5 -ciu radnych.

2. Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być Przewodniczący i Wiceprzewodniczący  Rady,

3. Do zadań Komisji Rewizyjnej należy :

    1/ kontrola Burmistrza  i jednostek organizacyjnych Gminy

    2/ opiniowanie  wykonania  budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub

        nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi

    3/ opiniowanie  lub  rozpatrzenie  spraw przekazanych komisji przez  Radę, lub Burmistrza.

    4/ kontrola wykonania uchwał Rady

 

 § 45

 

Rada dokonuje w miarę potrzeb na  wniosek przewodniczących komisji i radnych-zmian w składach osobowych komisji.

 

 § 46

 

1. W dziedzinach objętych zakresem działalności komisji stałych podejmują one  i realizują  wszystkie

    przedsięwzięcia służące wykonywaniu zadań Rady oraz  określane i zlecane przez  Radę

2. Komisje podlegają kontroli Rady.

 

 § 47

 

1. Komisje zwłaszcza dla realizacji zadań o charakterze kompleksowym należących do właściwości

    kilku komisji, powinny podejmować współpracę, odbywając w tym  celu wspólne posiedzenia i

    kontrole lub działając w inny sposób oraz uchwalając  wspólne  wnioski i opinie.

2. Komisje  mogą inicjować i podejmować współpracę z odpowiednimi komisjami  innych Rad

    zwłaszcza sąsiadujących, a także z organizacjami społecznymi  zawodowymi i samorządem

    mieszkańców .

 

 § 48

 

1. Komisje odbywają posiedzenia zgodnie z potrzebami i rozpatrują sprawy należące do ich

    właściwości oraz podejmują rozstrzygnięcia, uchwalając opinie i wnioski.

2. Przewodniczący Rady może w każdym czasie zlecić zwołania posiedzenia komisji.

 

 § 49

 

Komisje działają na posiedzeniach oraz przez wydelegowanych członków do przeprowadzenia poszczególnych kontroli.

 

 § 50

 

1. Przewodniczący komisji zwołuje posiedzenia komisji i ustala porządek dzienny.

2. Posiedzenia prowadzi przewodniczący komisji, a w razie jego nieobecności zastępca lub inna osoba

    upoważniona przez członków komisji.

3. Szczegółowe zasady działania, w tym zwłaszcza odbywania posiedzeń, obradowania ustalają 

    komisje we własnym zakresie.

4. Posiedzenie komisji protokołuje wyznaczony przez przewodniczącego członek  komisji.

 

 § 51

 

1. Komisje stałe przedkładają na sesji wnioski ze swoich posiedzeń.

2. Komisje doraźne składają sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu  działań do  których

    zostały powołane.

3. Rada może zawsze zażądać przedstawienia sprawozdania przez komisję.


ROZDZIAŁ V

OBSŁUGA PRACY RADY.

 

 § 52

 

1. Obsługę pracy Rady, komisji i radnych zapewnia Urząd Miejski a bezpośrednią obsługę

    organizacyjną i techniczną Biuro Rady.

2. Burmistrz wspólnie z Przewodniczącym Rady ustalają zakres, zasady i sposób  obsługi Rady,

    komisji i radnych przez Biuro Rady.

 

 

 


ROZDZIAŁ VI

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 § 53

 

1. Rada może na wniosek radnych dokonać zmian i uzupełnień w regulaminie.

2. Zmian regulaminu dokonuje się w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.

 

 





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech