14-12-2023r.
godzina 14:41
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Aktualności
Podstawowe dane
Wybory 2005
Wybory 2006
Wybory 2007
Władze
Burmistrz Miasta
Przewodniczący Rady
Rada
Urząd Miejski
Prawo lokalne
Statut
Uchwały
Zarządzenia Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza 2008
Zarządzenia Burmistrza 2007
Zarządzenia Burmistrza 2006
Protokoły
Podatki i opłaty
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie
Ochrona Środowiska
Gospodarka komunalna
Schemat organizacyjny
Ogłoszenia
Wykaz rejestrów publicznych
Kontrole
Jednostki
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Finanse
Budżet
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Nieruchomości
Obsługa interesanta
Inwestycje i Gospodarka Komunalna
Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska
Działalność gospodarcza
Dodatki Mieszkaniowe - podstawa prawna, wniosek, oświadczenie
Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenia rodzinne
ZPORR
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury
Drogi
Skrzynka Podawcza
Oświadczenia majątkowe
Urząd Miejski 2007
Urząd Miejski 2006
Urząd Miejski 2003..2005
Radni 2007
Radni 2006
Radni 2003..2005
Szkoły 2007
Szkoły 2006
Szkoły 2003.2005
Przedszkola 2007
Przedszkola 2006
Przedszkola 2003.2005
Pozostałe 2007
Pozostałe 2006
Pozostałe 2003..2005
Redakcja
Redaktorzy
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 142394 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Zarządzenia Burmistrza :: Zarządzenia Burmistrza 2008


 

ZB nr 2/ 2008 z dn.02.01,2008
w sprawie: zasad zawierania umów oraz prowadzenia rejestru.
ZARZĄDZENIE nr 0151/2/ 2008 BURMISTRZA SOŚNICOWIC z dnia 02.01.2008 r. w sprawie: zasad zawierania umów oraz prowadzenia rejestru. Na podstawie: • art. 33 ust 3 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) • art. 47 ust 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 z późn. zm.) zarządza się, co następuje: § 1 W celu zapewnienia właściwej kontroli zaciągania zobowiązań oraz wydatkowania środków finansowych w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach tworzy się Rejestr Umów. § 2 Zasady ogólne 1.Obowiązkowi rejestracji podlegają umowy powodujące zaciągnięcie zobowiązania finansowego, których jedną ze stron jest Urząd Miejski (Gmina Sośnicowice) z wyłączeniem umów nawiązujących stosunek pracy oraz umów zawartych wyniku udzielenia zamówienia publicznego, których wartość przekracza 14 tys.euro dla których obowiązują odrębne regulacje. 2. Umowa musi być: 1) sporządzona w sposób zapewniający realizację zobowiązań z uwzględnieniem zasady celowości i gospodarności oraz ochronę interesów Gminy. 2) zawarta w terminie umożliwiającym realizacje zobowiązań Gminy zgodnie z odrębnymi przepisami. 3. Umowa powinna zawierać co najmniej: a) Datę jej zawarcia. b) Numer kolejny. c) Dokładne oznaczenie stron. d) Okres na jaki została zawarta. e) Przedmiot umowy. f)Podpisy uprawnionych osób. 4. Data zawarcia umowy nie może być późniejsza niż termin rozpoczęcia jej realizacji. 5. W imieniu Gminy umowę podpisuje Burmistrz lub osoba posiadająca, wydane na podstawie przepisów upoważnienie przez Burmistrza do zaciągania zobowiązań. §3 Tryb sporządzania umowy 1. Projekt umowy sporządzany jest przez pracownika, który zakresem działania obejmuje przedmiot umowy, osoba ta jest odpowiedzialna za merytoryczna stronę umowy. 2. Sporządzony projekt umowy, w wyniku którego Gmina zaciąga zobowiązania, osoba która sporządziła projekt kieruje go do: 1) radcy prawnego celem uzyskania opinii co do jego zgodności z obowiązującymi przepisami, 2) skarbnika celem uzyskania kontrasygnaty oznaczającej, że gmina dysponuje środkami niezbędnymi do realizacji umowy i umowa jest zgodna z przepisami finansowymi. 3. Po uzyskaniu akceptacji osób, o których mowa w ust.2 umowa kierowana jest do podpisu przez osobę upoważnioną do zawierania umów w imieniu Gminy. 4. Podpisana umowa podlega rejestracji w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od jej zawarcia. 5. Za terminowe złożenie umowy do rejestracji odpowiada osoba, o której mowa w ust.1 § 4 Rejestr Umów 1. Rejestr umów prowadzony jest przez: 1) Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich dla umów, których wartość nie przekracza 14.000 euro 2. Rejestr prowadzony jest według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. 3. Pracownik jednostki odpowiedzialny za prowadzenie rejestru: 1) dokonuje kontroli spełnienia przez umowę warunków określonych w przepisach zarządzenia, 2) dokonuje rejestracji polegającej na: a. umieszcza na umowie numer wynikający z rejestru, b. dokonuje wpisu do rejestru 3) niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od otrzymania umowy: a. po jednym egzemplarzu umowy przekazuje do: - pracownika który sporządził umowę - stronie z którą umowa została zawarta. - skarbnikowi b. kopię umowy pozostawia w aktach. 4. Kontrola, o której mowa w ust. 2 pkt. 1 polega na sprawdzeniu czy: 1) osoba podpisująca umowę posiada aktualne upoważnienie do dokonania tej czynności, 2) na umowie znajdują się popis radcy prawnego i kontrasygnata Skarbnika – w odniesieniu do umów, o których mowa w § 3 pkt 2 3) termin zawarcia umowy nie jest późniejszy niż data rozpoczęcia jej realizacji, 4) zachowane zostały terminy określone dla dokonania poszczególnych czynności. 5. W przypadku stwierdzenia w umowie nieprawidłowości, pracownik prowadzący rejestr zobowiązany jest do zawiadomienia o tym fakcie Burmistrza. §5 Postanowienia końcowe 1. Rejestr umów zostanie zaprowadzony od dnia 2 stycznia 2008 r. przez pracownika wyznaczonego przez Sekretarza Gminy. 2. W terminie do 31 marca 2008 r. dokonana zostanie przez Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich inwentaryzacja umów aktualnie obowiązujących w Gminie. 3. Nadzór nad prawidłowym wykonaniem niniejszego Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.




drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech