14-12-2023r.
godzina 14:42
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Aktualności
Podstawowe dane
Wybory 2005
Wybory 2006
Wybory 2007
Władze
Burmistrz Miasta
Przewodniczący Rady
Rada
Urząd Miejski
Prawo lokalne
Statut
Uchwały
Zarządzenia Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza 2008
Zarządzenia Burmistrza 2007
Zarządzenia Burmistrza 2006
Protokoły
Podatki i opłaty
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie
Ochrona Środowiska
Gospodarka komunalna
Schemat organizacyjny
Ogłoszenia
Wykaz rejestrów publicznych
Kontrole
Jednostki
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Finanse
Budżet
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Nieruchomości
Obsługa interesanta
Inwestycje i Gospodarka Komunalna
Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska
Działalność gospodarcza
Dodatki Mieszkaniowe - podstawa prawna, wniosek, oświadczenie
Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenia rodzinne
ZPORR
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury
Drogi
Skrzynka Podawcza
Oświadczenia majątkowe
Urząd Miejski 2007
Urząd Miejski 2006
Urząd Miejski 2003..2005
Radni 2007
Radni 2006
Radni 2003..2005
Szkoły 2007
Szkoły 2006
Szkoły 2003.2005
Przedszkola 2007
Przedszkola 2006
Przedszkola 2003.2005
Pozostałe 2007
Pozostałe 2006
Pozostałe 2003..2005
Redakcja
Redaktorzy
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 142394 raz(y)


[Panel administracyjny]

Prawo lokalne :: Zarządzenia Burmistrza :: Zarządzenia Burmistrza 2006


 

ZB nr 122/2006 z 29.11.2006
w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach

ZARZĄDZENIE

Burmistrza Sośnicowic nr 122/2006

 z dnia 29.11.20062006r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach.

Na podstawie art. 31, art.33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z póz n. zm.), art. 3 a ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 Nr 142, poz.1593 z późn. zm.), zarządzam wprowadzenie Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach w następującym brzmieniu:

Rozdział l - Postanowienia ogólne

§ 1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze     i kierownicze stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.

§ 2. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie na podstawie umowy o pracę, mianowania, powołania w przypadku Zastępcy Kierownika USC, z wyłączeniem stanowisk z wyboru, powołania oraz stanowisk pomocniczych i obsługi.

Rozdział II - Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.

§ 3. 1. Procedura rekrutacyjna na wolne stanowiska urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze może być rozpoczęta w szczególności w wyniku:

-   planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu,

-   zmiany przepisów nakładających na Gminę nowe kompetencje i zadania,

-   analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.)

2. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz Sośnicowic w oparciu o informację przekazaną przez kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku urzędniczym sporządzoną zgodnie z wzorem określonym w załączniku Nr 1 do regulaminu.

3. Informacja, o której mowa w ust. 2 powinna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.

4. W przypadkach uzasadnionych okres przekazania informacji, o której mowa w ust. 1 może zostać skrócony.

5. Kierownik komórki organizacyjnej zobowiązany jest do przedłożenia do akceptacji Burmistrzowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy, którego wzór określa Załącznik nr 2 do Regulaminu.

6. Opis stanowiska, o którym mowa w ust. 5 zawiera:

a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,

b) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

c) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności            i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

d) określenie odpowiedzialności,

e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

 

§ 4. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda burmistrza powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

Rozdział III - Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

§ 5.1.Komisję rekrutacyjną powołuje burmistrz w drodze zarządzenia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.

2.  W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:

a) burmistrz lub zastępca burmistrza lub osoba upoważniona przez burmistrza,

b) kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona,

c) inspektor ds Organizacyjnych i Administracji, będący jednocześnie sekretarzem Komisji lub osoba przez niego upoważniona,

d) inna osoba wyznaczona przez burmistrza.

3.   Komisja Rekrutacyjna powinna składać się z minimum 3 członków spośród osób wymienionych w ust. 2.

4.   Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

Rozdział IV - Etapy naboru

§6. Etapy naboru:

1.Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko   urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym.

4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5. Końcowa selekcja kandydatów - indywidualna rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy przeszli wstępną selekcję kandydatów.

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.

Rozdział V - Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.

§ 7. 1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu.

2. Możliwe jest również ogłoszenie o naborze dodatkowo w innych miejscach, np.:

- urzędzie pracy w Gliwicach

- prasie,

§ 8. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze zawiera:

a) nazwę i adres urzędu,

b) określenie stanowiska urzędniczego,

c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

d) wskazanie głównych obowiązków wykonywanych na stanowisku urzędniczym, a także innych obowiązków

e) wskazanie wymaganych dokumentów,

f) określenie terminu i miejsca składanych dokumentów

g) inne informacje

§ 9. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez minimum 14 dni kalendarzowych.

§ 10. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

Rozdział VI - Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

§ 11. Po ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń urzędu następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym lub kierowniczym stanowisku urzędniczym.

 § 12. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

a) list motywacyjny,

b) życiorys - curriculum vitae,

c) kopia pierwszych stron dowodu osobistego lub kopia nowego dowodu osobistego,

d) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,

e) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),

f) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

g) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe

(świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu)

h) kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (kursy, certyfikaty,

zaświadczenia),

i) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na

   wskazanym stanowisku,

j) oryginał kwestionariusza osobowego,

     k) inne dokumenty, które będą niezbędne do ustalenia przydatności kandydata do

         zatrudnienia na danym stanowisku.

§ 13. 1. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po określonym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.

§ 14. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych przed ukazaniem się ogłoszenia.

Rozdział VII - Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych

§ 15. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

§ 16. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami

nadesłanymi przez kandydatów.

§ 17. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji                                              z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze oraz rozstrzygnięcie                                    o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia do udziału w dalszym etapie naboru.

§ 18. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępna lista kandydatów spełniających

wymagania formalne.

Rozdział VIII - Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne

§ 19.1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

2. Lista, o której mowa w ust. 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

5. Przykład listy stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu.

Rozdział IX - Końcowa selekcja kandydatów

§ 20. Selekcji końcowej kandydatów dokonuje się  po przeprowadzeniu rozmowy

kwalifikacyjnej.

§ 21. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem

i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

§ 22. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

b) znajomość przepisów prawa z zakresu działania i funkcjonowania administracji publicznej szczebla gminnego

c) posiadaną wiedzę na temat Gminy Sośnicowice,

d) znajomość obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowisku objętym konkursem,

e) cele zawodowe kandydata.

§ 23. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

§ 24. 1. Przed przystąpieniem do rozmowy kwalifikacyjnej  Komisja przygotowuje zestaw pytań umożliwiający dokonanie oceny kandydata.

2. Przygotowane pytania są poufne.

3. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali

od O do 10.

Rozdział X - Sporządzenie protokół u z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

§ 25.1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół. 

2. Protokół zawiera w szczególności:

a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

c) wybór kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów

d) wskazanie kandydata do zatrudnienia na danym stanowisku wraz z uzasadnieniem danego wyboru.

1. Przykład protokołu stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu.

 

Rozdział XI - Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy

§ 26. 1. Na podstawie ustaleń Komisji zawartych w protokole, burmistrz podejmuje decyzję o zatrudnieniu kandydata i podpisaniu umowy.

2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.

 

Rozdział XII - Informacja o wynikach naboru

§ 27. 1 Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:

a) nazwę i adres jednostki

b) określenie stanowiska urzędniczego

c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy zawarte w punktach 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.

5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu.

Rozdział XIII - Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

§ 28.1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

Rozdział XIV - Przepisy końcowe i przejściowe

§ 29. Wykonanie Zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.

§ 30. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech