ZARZĄDZENIE
Burmistrza Sośnicowic nr 122/2006
z dnia 29.11.20062006r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach.
Na podstawie art. 31, art.33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z póz n. zm.), art. 3 a ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 Nr 142, poz.1593 z późn. zm.), zarządzam wprowadzenie Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach w następującym brzmieniu:
Rozdział l - Postanowienia ogólne
§ 1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
§ 2. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie na podstawie umowy o pracę, mianowania, powołania w przypadku Zastępcy Kierownika USC, z wyłączeniem stanowisk z wyboru, powołania oraz stanowisk pomocniczych i obsługi.
Rozdział II - Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.
§ 3. 1. Procedura rekrutacyjna na wolne stanowiska urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze może być rozpoczęta w szczególności w wyniku:
- planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu,
- zmiany przepisów nakładających na Gminę nowe kompetencje i zadania,
- analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.)
2. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz Sośnicowic w oparciu o informację przekazaną przez kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku urzędniczym sporządzoną zgodnie z wzorem określonym w załączniku Nr 1 do regulaminu.
3. Informacja, o której mowa w ust. 2 powinna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.
4. W przypadkach uzasadnionych okres przekazania informacji, o której mowa w ust. 1 może zostać skrócony.
5. Kierownik komórki organizacyjnej zobowiązany jest do przedłożenia do akceptacji Burmistrzowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy, którego wzór określa Załącznik nr 2 do Regulaminu.
6. Opis stanowiska, o którym mowa w ust. 5 zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
b) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
c) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
d) określenie odpowiedzialności,
e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
§ 4. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda burmistrza powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział III - Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 5.1.Komisję rekrutacyjną powołuje burmistrz w drodze zarządzenia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) burmistrz lub zastępca burmistrza lub osoba upoważniona przez burmistrza,
b) kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona,
c) inspektor ds Organizacyjnych i Administracji, będący jednocześnie sekretarzem Komisji lub osoba przez niego upoważniona,
d) inna osoba wyznaczona przez burmistrza.
3. Komisja Rekrutacyjna powinna składać się z minimum 3 członków spośród osób wymienionych w ust. 2.
4. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział IV - Etapy naboru
§6. Etapy naboru:
1.Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Końcowa selekcja kandydatów - indywidualna rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy przeszli wstępną selekcję kandydatów.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział V - Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.
§ 7. 1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu.
2. Możliwe jest również ogłoszenie o naborze dodatkowo w innych miejscach, np.:
- urzędzie pracy w Gliwicach
- prasie,
§ 8. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze zawiera:
a) nazwę i adres urzędu,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie głównych obowiązków wykonywanych na stanowisku urzędniczym, a także innych obowiązków
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składanych dokumentów
g) inne informacje
§ 9. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez minimum 14 dni kalendarzowych.
§ 10. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.
Rozdział VI - Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 11. Po ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń urzędu następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym lub kierowniczym stanowisku urzędniczym.
§ 12. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c) kopia pierwszych stron dowodu osobistego lub kopia nowego dowodu osobistego,
d) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
e) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
f) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
g) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe
(świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu)
h) kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (kursy, certyfikaty,
zaświadczenia),
i) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na
wskazanym stanowisku,
j) oryginał kwestionariusza osobowego,
k) inne dokumenty, które będą niezbędne do ustalenia przydatności kandydata do
zatrudnienia na danym stanowisku.
§ 13. 1. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po określonym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.
§ 14. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych przed ukazaniem się ogłoszenia.
Rozdział VII - Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 15. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
§ 16. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami
nadesłanymi przez kandydatów.
§ 17. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze oraz rozstrzygnięcie o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia do udziału w dalszym etapie naboru.
§ 18. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępna lista kandydatów spełniających
wymagania formalne.
Rozdział VIII - Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 19.1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której mowa w ust. 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
5. Przykład listy stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu.
Rozdział IX - Końcowa selekcja kandydatów
§ 20. Selekcji końcowej kandydatów dokonuje się po przeprowadzeniu rozmowy
kwalifikacyjnej.
§ 21. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem
i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
§ 22. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) znajomość przepisów prawa z zakresu działania i funkcjonowania administracji publicznej szczebla gminnego
c) posiadaną wiedzę na temat Gminy Sośnicowice,
d) znajomość obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowisku objętym konkursem,
e) cele zawodowe kandydata.
§ 23. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
§ 24. 1. Przed przystąpieniem do rozmowy kwalifikacyjnej Komisja przygotowuje zestaw pytań umożliwiający dokonanie oceny kandydata.
2. Przygotowane pytania są poufne.
3. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali
od O do 10.
Rozdział X - Sporządzenie protokół u z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 25.1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
c) wybór kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów
d) wskazanie kandydata do zatrudnienia na danym stanowisku wraz z uzasadnieniem danego wyboru.
1. Przykład protokołu stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu.
Rozdział XI - Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy
§ 26. 1. Na podstawie ustaleń Komisji zawartych w protokole, burmistrz podejmuje decyzję o zatrudnieniu kandydata i podpisaniu umowy.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.
Rozdział XII - Informacja o wynikach naboru
§ 27. 1 Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
a) nazwę i adres jednostki
b) określenie stanowiska urzędniczego
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy zawarte w punktach 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu.
Rozdział XIII - Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 28.1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział XIV - Przepisy końcowe i przejściowe
§ 29. Wykonanie Zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
§ 30. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
|