Z A R Z Ą D Z E N I E
Burmistrza Sośnicowic Nr 111/2006
z dnia 31.10.2006
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Na podstawie Rozdz. III ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. Nr 121 poz.591 z późniejszymi zmianami) oraz INSTRUKCJI SŁUŻBOWEJ „INWENTARYZACJA” wydanej zarządzeniem Nr 59/2003 z dnia 17.11.2003
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku obrotowym 2006.
§ 1
1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2006
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność ponosi Pani Małgorzata Smuda
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 19.01.2007.
§ 2
1.Inwentaryzację metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi z natury – należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgadniania).
2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2006.
3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji ponoszą:
a) inwestycje Pani Teresa Korczak
b) mienie komunalne Pani Maria Sosna
c) rozrachunki z pracownikami Pani Małgorzata Smuda
d) salda zobowiązań i nadpłat
podatników Pani Aurelia Holesz
4. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia 26.01.2007r Skarbnikowi Gminy.
§ 3
1.Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą spisu z natury środków pieniężnych
i innych wartości znajdujących się w kasie oraz rzeczowych składników majątkowych majątku trwałego, pozostałych środków trwałych oraz majątku obrotowego wg załączonego wykazu pól spisowych.
2.Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Leszka Kołodziej
na zastępcę Irmę Magiera.
3.Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres
oraz tryb pracy.
4.Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego) na
dzień:
a/ 31 XII dla środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest
wyłącznie ilościowa,
b/ 31 XII dla środków trwałych obcych,
c/ 31 XII dla rzeczowych składników majątku obrotowego, które w
momencie zakupu odnoszone są w koszty,
5.Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych
składników majątkowych należy dokonać w terminie do 20.02.2007r.
6.Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji
Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć Skarbnikowi Gminy w terminie do 28.02.2007r.
Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu) przez Skarbnika Gminy, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika opinię swoją winien wyrazić Radca Prawny.
§ 4
Decyzja Burmistrza w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega
ewidencji w księgach rachunkowych 2006 roku.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|