14-12-2023r.
godzina 14:42
www.bip.gov.pl
 
Gmina - informacje
Aktualności
Podstawowe dane
Wybory 2005
Wybory 2006
Wybory 2007
Władze
Burmistrz Miasta
Przewodniczący Rady
Rada
Urząd Miejski
Prawo lokalne
Statut
Uchwały
Zarządzenia Burmistrza
Protokoły
Podatki i opłaty
Interpretacje przepisów prawa podatkowego
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie
Ochrona Środowiska
Gospodarka komunalna
Schemat organizacyjny
Ogłoszenia
Wykaz rejestrów publicznych
Kontrole
Jednostki
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Finanse
Budżet
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Nieruchomości
Obsługa interesanta
Inwestycje i Gospodarka Komunalna
Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska
Zagospodarowanie Przestrzenne - wnioski
Ochrona Środowiska
Działalność gospodarcza
Dodatki Mieszkaniowe - podstawa prawna, wniosek, oświadczenie
Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenia rodzinne
ZPORR
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury
Drogi
Skrzynka Podawcza
Oświadczenia majątkowe
Urząd Miejski 2007
Urząd Miejski 2006
Urząd Miejski 2003..2005
Radni 2007
Radni 2006
Radni 2003..2005
Szkoły 2007
Szkoły 2006
Szkoły 2003.2005
Przedszkola 2007
Przedszkola 2006
Przedszkola 2003.2005
Pozostałe 2007
Pozostałe 2006
Pozostałe 2003..2005
Redakcja
Redaktorzy
Statystyki strony
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Licznik odwiedzin
Witryna odwiedzona 142394 raz(y)


[Panel administracyjny]

Obsługa interesanta :: Zagospodarowanie Przestrzenne i Ochrona Środowiska :: Ochrona Środowiska


 

Newsy
2007-04-24
Warunki uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew z terenów innych niż leśny
 

Warunki uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew z terenów innych niż leśny


Zezwolenie na usunięcie drzew z terenów innych niż leśne są wydawane na podstawie

ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody Dz.U.04.92.880 :

  1. Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić, po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta na wniosek posiadacza nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem-do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

  2. Wydanie zezwolenia może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

  3. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

1). imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;

2). tytuł prawny władania nieruchomością;

3). nazwę gatunku drzewa lub krzewu;

4). obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;

5). przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;

          1. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;

          2. wielkości powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.

4. Przepisów nie stosuje się do drzew i krzewów m.in.:

1). w lasach;

2). owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu przyrody – na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;

          1. na plantacjach drzew i krzewów;

          2. których wiek nie przekracza 5 lat;

  1. Posiadacz nieruchomości ponosi opłaty za usunięcie drzew lub krzewów naliczonymi zgodnie z zasadami określonymi w ustawie i na podstawie jednostkowych stawek opłat za usuwanie drzew lub krzewów.

  2. W przypadkach przewidzianych w art. 86.ust1 ustawy o ochronie przyrody nie pobiera się opłat

Nie pobiera się opłaty za usunięcie drzew:

          1. na których usunięcie nie jest wymagane zezwolenie;

          2. na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;

          3. jeżeli usunięcie jest związane z odnową i pielęgnacją drzew rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;

          4. które zagrażają bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych;

          5. które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz kolejowego albo bezpieczeństwu żeglugi;

          6. w związku z przebudową dróg publicznych i kolejowych;

          7. które posadzono lub wyrosły na nieruchomości po zakwalifikowaniu jej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane;

          8. z terenów zieleni komunalnej, parków gminnych, z ogrodów działkowych i z zadrzewień, w związku z zabiegami pielęgnacyjnymi drzew i krzewów;

          9. które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie, z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości;



          1. topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm, nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;

          2. jeżeli usunięcie wynika z potrzeby ochrony roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową lub ochrony siedlisk przyrodniczych;

          3. z grobli stawów rybnych;

          4. jeżeli usunięcie było związane z wykonywaniem i utrzymaniem urządzeń wodnych służących kształtowaniu stosunków wodnych oraz ochronie przeciwpożarowej w zakresie niezbędnym do wykonania i utrzymania tych urządzeń.


7. Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów wynosi:

- zwolnienie z opłaty skarbowej.


 

Wzór podania.


............................................. Sośnicowice dnia ................................


...........................................


...........................................




Do Burmistrza

Gminy Sośnicowice




Proszę o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa/krzewu z terenu nieruchomości położonej w miejscowości ...................................

działka nr .................................................


  1. Dane drzewa/krzewu:

- nazwa gatunku drzewa lub krzewu..............................................................................

- obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm..............................................

- wielkość powierzchni , z której zostaną usunięte krzewy..........................................


2. Przyczyna i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu..........................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................


3. Tytuł prawny władania nieruchomością....................................................................

w załączeniu przedstawiam : wypis z rejestru gruntów, kopia akt własności




Podpis właściciela




Informację wytworzył(a): Irena Szykowska
Informację dodał(a): Adrian Ulbrych
Ostatnia modyfikacja: 2008-04-28 12:31:54


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech