PROTOKÓŁ NR VII/2007
z sesji Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 08.08.2007
Przew. Rady: otwieram VII sesję Rady Miejskiej w Sośnicowicach V kadencji. Stwierdzam iż na ogólną liczbę radnych 15 w sesji bierze udział 12 radnych a więc Rada może podejmować prawomocne decyzje.
Proponowany porządek obrad dzisiejszej sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji
4. Powołanie Komisji Skrutacyjnej
5 Zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym
6. Zmiany w planie zadań i budżecie gminy Sośnicowice na rok 2007
7. Powołanie Zespołu d/s zaopiniowania kandydatów na ławników
8. Ustalenie odpłatnych świadczeń w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Sośnicowice
9. Przyjęcie uchwał
10. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania
11. Odpowiedzi na interpelacje wnioski i zapytania
12. Zakończenie obrad
Przew. Rady -Czy będą jakieś uwagi co do porządku obrad dzisiejszej sesji, proszę Panie Burmistrzu
Burmistrz Jakubek - Pani Przewodnicząca szanowni radni zaproszeni goście, proponuję autopoprawkę do porządku obrad mianowicie w pkt. 5 w miejsce zapisu - Zmiany w wieloletnim planie inwestycyjnym, proszę to zmienić na punkt o brzmieniu: „Omówienie wieloletnich programów inwestycyjnych na lata 2007 - 2010” dziękuję
Przew. Rady - czy jeszcze są jakieś uwagi, nie widzę, przystępujemy do głosowania, kto z radnych jest za przyjęciem proponowanego porządku obrad z uwzględnieniem autopoprawki punktu 5-tego - za 12 radnych, porządek został przyjęty jednogłośnie
Przechodzimy do pkt. 3 - Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji. Protokół znajdował się w biurze Rady również znajduje się w prezydium czy do zapisu protokołu z poprzedniej sesji będą uwagi, - nie widzę- przystępujemy do głosowania kto z Radnych jest za przyjęciem protokołu z obrad poprzedniej sesji, proszę o podniesienie ręki do góry dziękuję , protokół został przyjęty jednogłośnie (12 radnych za)
Przew. Rady - pkt. 4 - Powołanie Komisji Skrutacyjnej do pracy w komisji proszę Radnych:
radnego - Romana Straszka ,
radnego - Bernarda Wilczka ,
radnego - Waltera Gnidę .
Dziękuje proszę zająć odpowiednie miejsca. Przypominam komisja liczy głosy, protokołuje i podpisane protokoły i oddaje do dokumentacji.
Na salę weszła radna Tischbierek, a więc obecnych na sesji jest 13 radnych
Przew. Rady - przechodzimy do pkt.5 - Omówienie wieloletnich programów inwestycyjnych na lata 2007-2010, proszę o zabranie głosu pana Burmistrza
Burmistrz Jakubek - programy inwestycyjne na lata 2007-2010 składają się z trzech sfer (pan Burmistrz przedstawił poszczególne sfery zawarte w załączniku do protokołu z sesji)
Przew. Rady - czy będą jakieś pytania w związku z tym tematem, nie ma przechodzimy zatem do pkt . 6 Zmiany w planie zadań i budżecie gminy Sośnicowice na rok 2007 prosze pana Burmistrza Skorupę o zabranie głosu
Z-ca Burmistrza - Pani Przewodnicząca szanowni radni zaproszeni goście, chciałem tylko zaznaczyć jakie zmiany będą w planie zadań inwestycyjnych na ten rok, to są zmiany właściwie trzy, dwie dotyczą robót przy drogach wojewódzkich konkretnie chodzi o remont chodnika w ciągu drogi 408 na który Urząd Marszałkowski daje nam 780 tyś i na opracowanie projektów budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej w Bargłówce, gdzie otrzymujmy 30 tyś. Gdzieś około 1.500 000 zł otrzymujemy z Urzędu Marszałkowskiego w tym roku na zadania przy drogach wojewódzkich nie licząc ewentualnego remontu drogi 408, miejmy nadzieję że on się rozpocznie i tego chodnika w Sierakowicach. Pozwoliliśmy sobie jeszcze wprowadzić jedną pozycję mianowicie modernizację OSiR, myśmy tam mieli przeznaczoną kwotę 6,5 tyś zł na malowanie pomieszczeń w tej chwili byśmy tę kwotę podnieśli do 20 tyś żeby ewentualnie mieć na dostosowanie tego boiska gdyby klub sportowy „Sokół” Łany Wielkie chciał rozgrywać swoje mecze na tym boisku w Sośnicowicach. Jest jeszcze 100 tyś na remont chodnika
w ciągu drogi woj. Nr 408 w Sośnicowicach i to sa w zasadzie wszystkie zmiany, dziękuję.
Przew. Rady - proszę o zabranie głosu Pana Skarbnika
Skarbnik - szanowni państwo, na wczorajszych komisjach połączonych omawiałem zmiany proponowane przez Pana Burmistrza i będące pochodną zarówno planu zadań inwestycyjnych i remontowych i różnych innych wpływających pism, decyzji i propozycji od jednostek. O nich mówiłem wczoraj więc nie będę ich powtarzał, natomiast na wczorajszym posiedzeniu były wnioski dot. modernizacji OSiR o którym już wspomniał pan Burmistrz, pochodną wczorajszych wniosków była również i będzie uchwała o niesieniu pomocy dla jednej z Gmin dotkniętych wichurami w pow. częstochowskim - 5 tyś zł, ten projekt przedłożymy dzisiaj który już to obejmuje, oraz pomoc finansowa dla Województwa Śląskiego to też omawialiśmy na komisjach, a są to kwoty 100 tyś na jedno zadanie i 10 tyś na drugie zadanie, oraz rzecz nowa o której nie było mowy , mianowicie decyzją Wojewody uległa zwiększeniu dotacja na zadania z zakresu administracji rządowej - swego czasu wystąpiliśmy z wnioskiem o zwiększenie tych środków i dostaliśmy 2000 zł. To wszystkie zmiany
Przew. Rady - czy są pytania do pana Skarbnika, nie widzę przechodzimy zatem do pkt . 7.Powołanie Zespołu d/s zaopiniowania kandydatów na ławników, na podstawie art. 161 § 1 i 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98 poz. 1070 z późn. zm.) Rada winna wybrać na nową kadencję ławników
Art. 158. § 1. Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2) jest nieskazitelnego charakteru,
3) ukończył 30 lat,
4) jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku,
5) nie przekroczył 70 lat,
6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7) posiada co najmniej wykształcenie średnie.
9) radni gminy, której rada dokonuje wyboru ławników.
Art. 160. § 1. Ławników do sądów okręgowych oraz do sądów rejonowych wybierają rady gmin, których obszar jest objęty właściwością tych sądów - w głosowaniu tajnym.
§ 2. Wybory przygotowują gminy jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej.
Art. 162. § 1. Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin prezesi sądów, stowarzyszenia, organizacje związkowe, organizacje pracodawców oraz inne organizacje zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej dwudziestu pięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na danym terenie, w terminie do dnia 30 czerwca ostatniego roku kadencji.
§ 4. O kandydatach na ławników rady gmin zasięgają informacji od właściwych organów Policji. - taką informację o kandydatach już z Policji otrzymaliśmy
Art. 163. § 1. Wybory ławników odbywają się najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników.
§ 2. Przed przystąpieniem do wyborów rada gminy powołuje zespół, który przedstawia na sesji rady gminy swoją opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie.
Mamy zgłoszonych 6-ciu kandydatów na ławników, żeby tą opinię o nich wyrazić potrzeba jest powołania Zespołu opiniującego, zaproponowałam skład takiego zespołu na komisjach, pozwolę sobie odczytać kandydatury do tego zespołu i oczywiście kandydat winien wyrazić zgodę na taką pracę tak więc
czy radna Hosz Brygida zgadza się pracować w tym zespole - tak
czy radna Waliczek Maria zgadza się - tak
czy radna Tischbierek Lucyna zgadza się - tak
czy radny Przybyła Ewald zgadza się - tak
czy radny Staneczek Manfred zgadza się - tak
Osoby te wyraziły zgodę na prace w Zespole opiniującym kandydatów na ławników, czy Rada akceptuje skład tego zespołu prosze o podniesienie ręki do góry - 13 radnych za - Rada jednogłośnie przyjęła zaproponowany skład Zespołu , dziękuję.
Przew. Rady - przechodzimy do pkt . 8.Ustalenie odpłatnych świadczeń w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Sośnicowice proszę pana dyr. Machnika o przedstawienie sprawy
dyr. Machnik - szanowni radni co roku podejmujemy uchwałę odnośnie świadczeń płatnych dla przedszkola w Sośnicowicach i Sierakowicach, mam tutaj na myśli opłatę stałą oraz opłatę za wsad do kotła jest to związane z tym że wzrastają ceny żywności i proponuje się podnieść dzienną opłatę za wyżywienie dziecka o 40 gr. Poprzednio śniadanie, obiad, podwieczorek kosztował 3,80 zł w nowej wersji zawartej w uchwale kwota ta byłaby w wysokości 4,20 zł. Kwoty te zostały uzgodnione z dietetykiem. Zrobiłem również rozeznanie na terenie naszego powiatu chodzi o miesięczną opłatę stałą pokrywającą częściowo koszty rzeczowe i płacowe w przygotowaniu posiłków. Do tej pory opłata stała u nas wynosiła 46,80 zł i ona nie pokrywała w pełnym zakresie tych opłat i w nowej wersji również nie pokryje całkowicie tych kosztów, koszt jednostkowy posiłku łącznie z wsadem do kotła w Przedszkolu w Sośnicowicach wynosił by 17,95 zł bez wsadu do kotła 14,15 zł. Odniosę się do niektórych kwot w powiecie, więc Gliwice mają tą odpłatność w granicach 110 zł - 200 zł, jest to uzależnione od ilości dzieci i oddziałów, w Rudzińcu jest do 6-ciu godzin - 60 zł powyżej 6-ciu godzin - 80 zł, Gierałtowice mają dwie kwoty -70 zł dla dzieci zamieszkałych w gminie Gierałtowice i 120 zł spoza gminy Gierałtowice, gmina Toszek - 60 zł, gmina Pilchowice - 60 zł w Knurowie - 55 zł. Chciałbym nadmienić, że sa to stawki które będą jesienią podejmowane przez Rady tych że gmin w związku z czym ta uchwała odnośnie tej opłaty stałej, proponowałem wczoraj żeby ta opłata wynosiła 8 % minimalnego wynagrodzenia ustalonego zgodnie z przepisami ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W tej chwili ta kwota wynosi 936 zł więc to jest podstawą do naliczania tych 8% i to by stanowiło 75 zł. Stosowna uchwała zostanie przedstawiona i prosiłbym o jej przyjęcie.
Przew. Rady - czy będą pytania do pana dyr. Machnika , nie ma pytań, - ogłaszam 10 min. przerwę
Po przerwie
Przew. Rady -kontynuujemy obrady przechodzimy do pkt 9 Przyjęcie uchwał, proszę komisje Uchwał i wniosków o kolejne odczytywanie projektów uchwał
r. Staneczek
1.Uchwała Nr VII/72/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: zmiany budżetu gminy Sośnicowice na rok 2007
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr : zmiany budżetu gminy Sośnicowice na rok 2007- 13 za
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
2.Uchwała Nr VII/73/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: ustalenia odpłatnych świadczeń w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Sośnicowice
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: ustalenia odpłatnych świadczeń w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Sośnicowice za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
3.Uchwała Nr VII/74/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: planu sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Sośnicowice
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: planu sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Sośnicowice
za- 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
4.Uchwała Nr VII/75/2007 z dnia 28.08.2007 w sprawie: w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego o współpracy w zakresie przygotowania do realizacji projektu "Zaplecze aktywnej turystyki rowerowej dla mieszkańców zachodniej części subregionu centralnego"
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego o współpracy w zakresie przygotowania do realizacji projektu "Zaplecze aktywnej turystyki rowerowej dla mieszkańców zachodniej części subregionu centralnego"
za- 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
5.Uchwała Nr VII/76/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego o współpracy w zakresie przygotowania do realizacji projektu "PIAP-y dla mieszkańców ziemi gliwickiej"
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Powiatem Gliwickim oraz Gminami Powiatu Gliwickiego o współpracy w zakresie przygotowania do realizacji projektu "PIAP-y dla mieszkańców ziemi gliwickiej"
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
6.Uchwała Nr VII/77/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: zaopiniowania projektu planu aglomeracji "Ruda Kozielska" zaproponowanej do ujęcia w "Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych"
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zaopiniowania projektu planu aglomeracji "Ruda Kozielska" zaproponowanej do ujęcia w "Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych" za - 14
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
7.Uchwała Nr VII/78/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: przyjęcia Programu Współpracy Gminy Sośnicowice
z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2008
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: przyjęcia Programu Współpracy Gminy Sośnicowice z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2008
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
8.Uchwała Nr VII/79/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata oraz zasad zbywania lokali
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata oraz zasad zbywania lokali za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
9.Uchwała Nr VII/80/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice ( opracowanie projektu budowy chodnika w ciągu drogi nr 919 w Bargłówce - 30 tyś zł)
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice ( opracowanie projektu budowy chodnika w ciągu drogi nr 919 w Bargłówce - 30 tyś zł)
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
10.Uchwała Nr VII/ 81/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: zmiany uchwały Nr V/31/2003 Rady Miejskiej w Sośnicowicach z dnia 19.02.2003 dotyczącej zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zmiany uchwały Nr V/31/2003 Rady Miejskiej w Sośnicowicach z dnia 19.02.2003 r, dotyczącej zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
11.Uchwała Nr VII/82/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice ( remont chodnika w ciągu drogi woj. nr 408 w Sośnicowicach- 100.000 zł )
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice ( remont chodnika w ciągu drogi woj. nr 408 w Sośnicowicach- 100.000 zł )
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek
12.Uchwała Nr VII/83/2007 z dnia 08.08.2007 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej z budżetu Gminy Sośnicowice dla Gminy Dąbrowa Zielona poszkodowanej w wyniku przejścia trąby powietrznej w dniu 20 lipca 2007 r.
Przew. Rady - czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: udzielenia pomocy finansowej z budżetu Gminy Sośnicowice dla Gminy Dąbrowa Zielona poszkodowanej w wyniku przejścia trąby powietrznej w dniu 20 lipca 2007 r.
za - 13
Jednogłośnie uchwała została przyjęta przez Radę
r. Staneczek - dziękuje to były wszystkie uchwały
Przew. Rady -10. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania
Przew. Rady - czy są wnioski z komisji? Proszę o przedstawienie ich Radzie.
r. Waliczek - mamy jeden wniosek , połączone Komisje Rady wnioskują o podjęcie działań w sprawie wydania folderu promującego Gminę Sośnicowice.
Przew. Rady - czy są pytania , uwagi w związku z tym wnioskiem? Przystępujemy więc do głosowania.
Kto jest za przyjęciem wniosku w sprawie wydania folderu promującego Gminę Sośnicowice? Proszę o podniesienie ręki do góry – 13 za.
Jednogłośnie wniosek został przyjęty.
Kto z radnych pragnie zabrać głos?
r. Hosz
r, Tischbierek
r. Przybyła
r. Wiaderny
r. Staneczek
Czy ktoś z gości pragnie zabrać głos?
Sołtys Goldman
Pani Guła Grażyna
Czy ktoś jeszcze z gości? Nie widzę w takim razie proszę r. Hosz o zabranie głosu.
r. Hosz - szanowni radni , Panie Burmistrzu , mam dwie sprawy
Pierwsza związana z ul. Raciborską na wysokości Pani Gil jest wyżłobione pobocze co grozi osunięciem do rowu a przy przeciążonych tirach jadących w jedną i drugą stronę nie daleko już do wypadku , to wgłębienie jest coraz większe.
Druga sprawa – prośba o przecinkę drzew na ul. Parkowej , one już praktycznie zazębiają się jedno za drugim i w tej chwili już jest ciemno i dosyć tam jest niebezpieczne. Dziękuję
r. Tischbierek - ja chcę powtórzyć pytanie z poprzedniej sesji – chodzi mi o przyłącze wody na ul. Pod lasem , jak ono będzie zrealizowane , bo jak będzie przyłączone do tego które istnieje to obawiam się że na ul. Tworogowskiej i Dolnej będzie brakowało wody .
r. Przybyła- powołaliśmy dzisiaj zespół do opiniowania kandydatów na ławników , może Pani przewodnicząca Rady by przeczytała nazwiska kandydatów , bo to zostało pominięte , może również Pani Przewodnicząca by wyznaczyła datę spotkania tego Zespołu bo może lepiej by było żeby to byłą data narzucona.
r. Wiaderny - korzystając z okazji że obecny jest tutaj dyr. Sawczak , pytanie do Pana dyrektora. Panie dyrektorze proszę o kilka szczegółów dotyczących rozliczenia pracowników , sposobu prowadzenia prac na to że rada wyasygnowała środki dodatkowe.
r. Staneczek - chciałem odnośnie tej uchwały dotyczącej wyrażenia zgody zawartego porozumienia z powiatem Gliwickim oraz gminami Powiatu Gliwickiego o współpracy w zakresie realizacji projektu ………….
Panie Burmistrzu może przy tej okazji , próbować wytyczyć drogi rowerowe na ternie gminy by ludzie mogli bezpiecznie poruszać się rowerami między poszczególnymi miejscowościami .
Przew. Rady- radni wyczerpali swoje głosy , w takim razie proszę Pana Sołtysa Goldmana o pytanie .
Sołtys Goldman – szanowni radni , panowie Burmistrzowie . Mam dwa zapytania .
Chodzi o straszliwe zanieczyszczenie Bierawki przez drzewa , nie wiem do kogo się zwrócić . Zanieczyszczenie powoduje odmulanie grobli , co może spowodować przerwanie grobli i będzie problem z Tworogiem .
Druga prośba – o pomoc w załatwieniu dla wspólnoty mieszkaniowej Trachach lokalizacji szamba .
Pani Guła Grażyna - witam Państwa mam właściwie cztery pytania i są to pytania do pana Burmistrza .
Jestem mieszkanką właśnie Wspólnoty Mieszkaniowej w Trachach i mieszkam od ośmiu lat w Trachach . My mieszkańcy Trach płacimy podatki , mimo to nie robi się dla nas kompletnie nic . Ponieważ pracuję w Ochronie Środowiska , bardzo bliskie mi są problemy właśnie ochrony środowiska i degradacji jaka tu jest na terenie tych wszystkich pobliskich przysiółków . Przedstawione tu zostały wieloletnie plany inwestycyjne – Pan Burmistrz tutaj wymienił sferę społeczną, później to porządki gospodarki ściekowej w Rachowicach. Kolejna sfera to budowanie kanalizacji dla Bargłówki i jako piąte rozwój kanalizacji w Sośnicowicach , mam więc pytania do Pana Burmistrza .
1) Jak w Pana pojęciu jako ojca tych wszystkich przysiółków ma się sołectwo Trachy? Ja patrzę na tą degradację środowiska i jestem zbulwersowana bardzo głęboko . Jak się ma odległość z Sośnicowic do Bargłówki, a czym my nie jesteśmy po drodze że o nas się w ogóle nie mówi .
2) Zamierzam dla Wspólnoty Mieszkaniowej zrobić oczyszczalnię biologiczną która ma gwarancję na 99 lat . Wymogi tego nakazują by w drodze XXI wieku taka oczyszczalnia zaistniała . Jest tam zbiornik szamba które ma tyle co te bloki, a one mają około 30 lat i ono się nie nadaje do użytkowania . Próbowałam z różnymi firmami rozmawiać na temat szamba - powiedzieli że to kompletny absurd .Remont klap oszacowali mi na 30 tyś – powiedzieli że jest to bzdura kompletna , żeby 35 rodzin licząc statystycznie 4 osoby , to jest dla 140 ludzi było tutaj szambo, gdy dzisiaj się buduje oczyszczalnie ekologiczne . Nie wiem dlaczego jestem odtrącana od lutego tutaj , gdzie chodzę i ścieżki przecinam , już nie mówiąc o ignorancji nas jako społeczeństwo, dla którego nikt od lat nie robi nic . Nieważne jaka jest to społeczność , nam się należy kanalizacja , nie rozumiem dlaczego wszyscy rozwijają tutaj społeczne wizje , natomiast priorytetem jest kanalizacja . Są pieniądze ze środków Unijnych , które można dostać , i ja np. taką oczyszczalnię bym miała w 60% inwestowaną i nie robi się , nie otrzymujemy żadnej pomocy .Przykro jest mi bardzo.
3) Kolejne pytanie – dlaczego tak jesteśmy traktowani jako sołectwo Trachy?
Ponieważ ten zbiornik ściekowy ma tyle lat , bodajże w latach 90-tych w 92 roku tam był zbiornik nowy , budowany na nieczystości płynne , obok tego żelastwa pełno , dzieci tam przelatują i pijacy i różne elementy tam przebywają , nie interesuje się Pan w ogóle naszym rejonem, ten zbiornik betonowy 4 - ro komorowy jest kompletnie niezabezpieczony . Proszę się pofatygować i przejść zobaczyć co tam jest w środku jak on wygląda , to jest skandal XXI wieku a my takie mamy przysiółki . Nie do pomyślenia jest to lamnie . Bardzo proszę o odpowiedz , nie taką lotną odpowiedz ale konkretną , podobno były pieniądze na ten zbiornik , zostało żelastwo .
To mnie bardzo boli i to chciałabym dokładnie wiedzieć , podobno to było refundowane z Katowic i co się z nimi stało .
Nie ma oczyszczalni , nie ma nic a najważniejszym problemem jest Pan Szykowski, do którego kilkakrotnie podchodziłam a on nie bo nie i nie puści nas do Bierawki gdzie była by odprowadzona woda uzdatniona i tam by szła rurą średnicy 60cm , przez te jego chaszcze , tam jest bród i niechlujstwo . To tu bym chciała na ten temat taką konkretną odpowiedz .
Mam jeszcze pytanie odnośnie Policji , jest tutaj policja w Sośnicowicach która o żadnej porze dnia czy nocy nie jest jak gdyby osiągalna . Jeżeli się już ją nawet powiedzmy w jakiś sposób tam dotrze do kogoś, kto gdzieś dyżur ma po drodze przez Gliwice tutaj no to przyjeżdżają Panowie są bez żadnych kompetencji ,bez żadnej władzy , wiedzy. Nie wiem na czym to polega w każdym bądź razie chciałabym trochę tam przyporządkować w niektórych właścicieli, którzy nadużywają alkoholu, nadużywają wogóle takiego no ciszy nocnej i przyjeżdża sobie policja mówi , że proszę Pani my tutaj to wszystko tu jest mafia ,tu jest skorumpowane wszystko my Pani nic nie pomożemy, nie możemy dotrzeć do ludzi, którzy piją, którzy dewastują , którzy przechodzą przez okno, no wogóle no brak po prostu porządku, organizacji i ładu i to chciałabym od p. Burmistrza na te kilka pytań otrzymać takie konkretne informacje .Dlaczego jesteśmy tak traktowani . Jest kanalizacja w Sośnicowicach , Smolnicy , ma być w Rachowicach – Sierakowicach , Kozłowie , Bargłówce a my to co , przepaść ?! Dziękuję .
Przew. Rady -11. Odpowiedzi na interpelacje wnioski i zapytania
Przew. Rady - Odpowiadam r. Przybyle na pytanie.
Odczytam nazwiska osób które zgłosiły swoją kandydaturę na ławników i przeszli policyjną ocenę tj :
Pani Ronduda Lucyna
Pani Michalik Maria
Pani Skoberla Halina
Pani Cyroń Władysława
Pani Grabowska Grażyna
Pan Przychliński Paweł
Jeżeli chodzi o termin waszego spotkania , ja nie będę narzucać terminu . Jest was pięć osób więc wybierzcie jakiś termin , wydaje mi się że gdzieś we wrześniu bo wtedy będzie najbliższa sesja trudno nam powiedzieć o jakieś dacie , ale na pewno się zorientujecie , materiały są wszystkim dostępne , jak tylko termin będzie ustalony to proszę się zgłosić do Biura Rady po materiały i przystąpić do pracy . Wystarczy taka odpowiedz? Tak? Więc dziękuje .
Proszę Pana Burmistrza , jeżeli jest Pan wstanie na niektóre pytania odpowiedzieć to bardzo proszę.
Burmistrz - przyjrzymy się tej sprawie ,właściwy inspektor zrobi wizję i jeżeli a na pewno jest tak jak Pani mówi te drzewa na ul. Targowej wyrastają w światło jezdni , więc trzeba je przyciąć , jak najbardziej jest to do przyjęcia. Pytanie r. Tischbierek – proszę Pana dyr. Sawczuka , sprawa dotyczy przyłącza wody dla budynków Pod Lasem.
dyr. Sawczuk – Proszę Państwa ostatnio problemy z wodą na Bargłówce miały miejsce około dwa lata temu , kiedy mieliśmy problemy z zlokalizowaniem wycieku . Dawno już to się skończył . Od tego czasu w wyjątkowych sytuacjach pewnie to dotyczy jakiś ogólnych zakłóceń w Bargłówce , mogą wystąpić osłabienia ciśnienia , natomiast proszę Państwa to co przyłączamy , wydajemy zgodę to są budynki mieszkalne i każdy ma prawo podłączenia się . Każde takie podłączenie jest poprzedzone uzyskaniem od nas warunków przyłączenia się a następnie projektowaniu przez projektantów którzy posiadają do tego stosowne uprawnienia , przeliczają wszelkie zapotrzebowania wody ,na podstawie tego obliczają co można i jak można dalej wybudować i tego się po prostu trzymamy. Nie ma ani jednego takiego przyłącza które nie jest zrobione zgodnie z projektem . Stan na dzień dzisiejszy jest taki , że zapotrzebowanie na wodę jest duże , nie spotkałem się jednak aby wody brakowało , natomiast gdy brakuje , to tak jak powiedziałem przyczyną może być jakaś awaria i to zupełnie co innego , Rozumiemy problem z powodu awarii a problem jakiegoś braku z powodu że przybywa odbiorców .Tak jak powiedziałem są to odbiorcy w domach jednorodzinnych gdzie zużycie wody kształtuje się na poziomie kilku metrów sześciennych na miesiąc – tak to wygląda w świetle choćby projektantów. Tak ta sprawa wygląda na dzisiaj. Dziękuje
Przew. Rady Dziękuje bardzo. Odpowiedz na pytanie r. Wiadernego
Dyr. Sawczuk - proszę Państwa kwota tego zlecenia na prace dróżników tj. 19.800zł podzielić to na 9 sołectw tj. 2.200zł. Ten okres rozliczeń kiedy te prace występują został przyjęty od czerwca do października czyli po prostu 5 miesięcy . Dalej dzieląc to , czyli kwotę wyznaczoną na jedno sołectwo tj. 440 zł brutt. Ustalone zostało to na zebraniu z sołtysami , że stawka netto za godzinę pracy wynosić będzie 5 zł .z tego wynika że średnio miesięcznie wypada po 50 godzin pracy na jedno sołectwo . O takim sposobie rozliczania zostali poinformowani przez moją pracownicę wszyscy sołtysi jak i również skierowani przez nich pracownicy . Z każdym z tych pracowników została podpisana umowa określająca wynagrodzenie miesięczne .To wynagrodzenie netto wynosi 255 zł miesięcznie a jest jedna tak sytuacja gdzie jest to uczeń i nie płaci się ZUS-u tj. 373 zł . Sołtysi zostali wtedy też zobowiązani do tego żeby przedstawić sprawozdania z wykonanych robót i określenia godzin w terminie około 25 dnia każdego miesiąca aby była możliwość weryfikacji prac przez inspektora Urzędu Miejskiego jak i pracownika Zakładu przecież i my za ten końcowy efekt odpowiadamy .Ten czas jest również potrzebny aby naliczyć wypłaty , przygotować listy płac, rozliczenia z ZUS-em, Urzędem Skarbowym , dla jednego sołectwa są to nawet dwie osoby , zgodnie z życzeniem . Na początku najpierw ciężko było uzyskać od niektórych Panów Sołtysów informacje o tym kto będzie zatrudniony, obecnie w niektórych przypadkach , podkreślam że nie u wszystkich nie możemy wyegzekwować w określonym terminie wypłaty rozliczeń , które są podstawą do tego aby to naliczyć , Występuje takie zjawisko nie odbierania wynagrodzenia dniu wypłaty . Efekt jest taki że musimy te pieniądze zwracać do banku . Należy podkreślić że realizowane zadania tego zadania , prowadzenia prac porządkowych przez Zakład w taki sposób nie uszczupla przydzielonych pieniędzy czyli po prostu my z tego nie czerpiemy żadnych korzyści . Ponoszone koszty nie są powalające ale angażuje i księgowość i nadzór i koszty materiałowe i telefoniczne i chociażby transport. Przy dobrej współpracy z sołtysami i umiejętnym ustaleniu zakresu prac w większości przypadków ten system funkcjonuje dobrze. Również taki system pozwala nam na uproszczenie według sporządzonego kosztorysu rozliczeń z Urzędem Miejskim . Mniej więcej prace są podobne, w cyklu miesięcznym, rozliczamy się i wiemy na czym stoimy . Natomiast w sytuacji kiedy raz są takie prace, tyle godzin , zamieszanie , kto będzie robił te kosztorysy? Bo tak musze się rozliczyć i płacić za to . Istnieją granice wykonywania prac grzecznościowo . Indywidualne rozliczanie w różnych zakresach prac to nawet kosztorys na każdy miesiąc . Oczywiście można , ja jestem otwarty , przyjęliśmy system minimalnego nakładu a jednak jakiegoś tam porządku . Można się z sołtysami spotkać i przedyskutować jak co zrobić inaczej tylko że wszystkie bardziej skomplikowane rzeczy w pewnym momencie będą musiały zacząć kosztować. Dziękuje .
r. Wiaderny - Panie dyrektorze , moje pytanie wynikało z tego że trzeba powiedzieć jednoznacznie ,po części nie jesteśmy zadowoleni z tego co zostało zrobione . Kilka szczegółów które pan dodał odnośnie skąd się wzięło naliczenie godzin itp. ale proszę wziąć pod uwagę to że okres wegetacji chwastów czy innych roślin w październiku jest zamknięty , więc do tego trzeba podejść trochę inaczej i proponuję aby ten bieg był bardziej płynny bo w sprawie koszenia np. rowów to w październiku jest już nieaktualne . Maj ,czerwiec , lipiec to wszystko .Prace porządkowe są na bieżąco i podejmuje wysiłek przeforsowania tego pomysłu dbania o nasze Sołectwa . Wydawało mi się że po czasie pół roku będzie widać efekt w każdym sołectwie , lecz dzisiaj jego nie widzimy . Stąd takie pytanie.
Dyr. Sawczuk Przepraszam jeżeli można jeszcze uzupełnić . Efekt tej pracy zależy głównie od tego co każe sołtys . Przecież to jest 5 miesięcy .Jeżeli w jednym miesiącu jest roboty więcej to przecież Pan sołtys może mieć przerobionych 100 godzin , ja rozliczę 50 tak jak przewiduje umowa . Pan Sołtys może to regulować .
Proszę popatrzeć ile przy tym wzrostu biurokracji . Przecież to można w sposób elastyczny załatwić.
Przew. Rady Burmistrz jeszcze tak? Proszę.
Burmistrz - Te środki o których Pan dyrektor wspomina to środki które dodatkowo Rada Miejska zatwierdziła na te prace porządkowe .Natomiast w każdej sytuacji mogą być wykorzystane dodatkowo środki na porządki bo taka jest ich idea tych środków które na początku roku dzielimy . Należało by zrobić spotkanie sołtysów dla podsumowania tej akcji , ich przebiegu i efektów . Wnioski z tego spotkania mogą być przedstawione na następnej sesji . Panie dyrektorze proszę pamiętać aby takie spotkanie zorganizować.
P. Rady - W ramach wyjątku Pani Lucyna Tischbierek jeszcze pytanie .
r. Tischbierek - Mam do Pana dyrektora jeszcze jedno pytanie . Czy dla tego że teraz są ludzie którzy koszą drogi gminne , czy może czuje się w tej chwili Pan zwolniony z tego obowiązku i mają to robić ludzie których zatrudnił Sołtys . Pieniądze te miały być dodatkowo do utrzymania porządku a nie tylko do koszenia rowów .
Dyr. Sawczuk – Proszę mi wskazać konkretny przykład
R Tischbierek - ul. Tworogowska po jednej stronie koszona była co roku w tym roku ani razu , ul. Polna była koszona w tym roku nie .
Dyr. Sawczuk - ul. Polna dopiero będzie w harmonogramie , natomiast co do ul. Tworogowskiej to muszę się przyjrzeć .
Burmistrz - To są środki na roboty uzupełniające natomiast żadne nie zostały zmniejszone te które w budżecie zostały przyjęte na różnego rodzaju wykaszania . Nie jesteśmy w stanie wszystkiego wykosić było by trzeba wtedy przeznaczyć na ten ceł połowę budżetu . Widzę że te koszenia się odbywają , takie Zalecenia Zakład Gospodarki Komunalnej dostaje z Urzędu i według tego planu który jest przyjęty realizuje się koszenia .
P .Rady - musi być więcej współpracy między sołtysem a pracownikiem Urzędu w jaki sposób te zlecenia się przekazuje i kontrolować które odcinki są koszone a które należy tym pracownikom dać do koszenia . Taka jest moja uwaga .
Dyr. Sawczuk – chciałem tylko zaznaczyć ze nie mówimy o koszeniu rowów tylko poboczy . To są dwie różne sprawy .
P. Rady - Panie Burmistrzu proszę kontynuować odpowiedzi.
Burmistrz - odpowiedz na pytanie r. Staneczka. Ten program który będziemy realizować w oparciu o środki pozakonkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego jest przygotowane jako wspólne zadanie dla Powiatu Gliwickiego . Ostatnie ustalenia które po części wyegzekwowałem tj. takie że Starosta wybiera firmy , które mają uprawnienia do tego typu opracowań , mają doświadczenie w tym zakresie wyznacza jakiś układ komunikacyjny , który będzie funkcjonował nie tylko w określony ramach ale też w spójnych . Np. że można będzie realizować przejazd od Toszka do Chudowa . Na bazie tej osi będą różnego rodzaju odprowadzenia , chociażby w gminie Sośnicowice do Pomnika Rogera , Magdalenki itp.
My ze swojej strony mamy zinwentaryzowany obszar Gminy i tym samy możliwość wytyczania tych ścieżek , natomiast jaki będzie ostateczny kształt tego układu komunikacyjnego to właściwy projektant przygotuje . Żeby na bazie tego doszukiwać się sprawnej komunikacji rowerowej między sołectwami to nie jest taka łatwa sprawa . To co powstanie będzie pewnym zakresie pozwalało na taką komunikację natomiast nie sposób w ciągu istniejących dróg a w naszym przypadku musiały by to być drogi powiatowe wydzielić pobocza , czy też pasy drogowe i wybudować takie ciągi komunikacyjne , to jest bardzo wysoki rząd kosztów.
Przy tym układzie coś logicznego powstanie . Myślę że na etapie przybliżonym do realizacyjnego poproszę żeby to biuro projektów przedłożyło dla poszczególnych gmin do wglądu te materiały . Dziękuje .
Przew. Rady - czy będą jeszcze jakieś odpowiedzi Panie Burmistrzu?
Burmistrz - Odpowiedz na pytanie Pana Goldmana – zanieczyszczenie Bierawki przez powalone drzewa.
Należało zgłosić wcześniej a nie czekać do sesji. Właściwy inspektor wystąpi do zarządcy tj. Dyrektora Okręgu Gospodarki Wodnej bodajże z siedzibą w Gliwicach.
Pomoc w lokalizacji załatwienia szamba co łączy się z bardzo emocjonalną wypowiedzią Pani Guła Przewodniczącej Wspólnoty Mieszkaniowej w Trachach.
Motto przewodnie Pani wypowiedzi to katastroficzna sytuacja dla Trach.
„Trachy zapomniane, Trachy opuszczone , dla Trach nic się nie robi” – nic bardziej błędnego.
Trachy jako pierwsze z miejscowości gminy Sośnicowice będzie miała chodniki na całej długości , inne miejscowości będą jeszcze sporo czekały , ma sprawne oświetlenie, a wybudowanie wodociągu bez udziału mieszkańców . Nigdzie w gminie dla młodzieży niema boiska z sztuczną nawierzchnią , myślę że dobrze służy to boisko mieszkańcom . Ale rozumiem że Pani wypowiedz jest podyktowana tylko i wyłącznie tym że Trachy w programie wieloletnim planie inwestycyjnym nie są wymienione . Nie sposób byśmy w krótkim czasie zrobili coś co niebyło podejmowane przez dziesiątki lat i nie jest to tylko problem tej Gminy , jest to problem również dużych miast , które mają o wiele większe możliwości pozyskiwania środków .
Przedstawione zostały możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu kanalizacji i oczyszczalni ścieków.
Oczyszczalnia dla Wspólnoty Mieszkaniowej w Trachach.
Znam sprawę tego nieszczęsnego szamba , cieszę się że chcecie ten problem rozwiązać . Ja nie mam uprawnień aby przekonać Pana Prezesa RSP żeby zgodził się przeprowadzić ten kawałek rury przez nieużytek i właściwego inspektora poprosiłem o rozpoznanie tematu .Jest możliwość załatwienia tego przejścia . Jeżeli będzie potrzeba będziemy rozmawiali z Starostą żeby w jakimś zakresie w miarę sprawnie zostało to przeprowadzone . Pytanie do Pani Guła w sprawie środków z Katowic . Proszę to rozwinąć.
Pani Guła - ja się zwróciłam do Pana będąc kilka razy. Nie potrzebujemy od Pana nic . Nie potrzebujemy żadnych pieniędzy mam z banku z Ochrony Środowiska załatwiony kredyt który tylko czeka , 1,5% w skali rocznej . Oczyszczalnia będzie nas kosztowała 84. tyś. Czekamy tylko aby Pan Szykowski łaskawie nam pozwolił na przeprowadzeni tej rury , to wtedy oczyszczalnię będziemy mieli za własne pieniądze . W tym momencie Wspólnota będzie użytkowała to miejsce które jest ściekiem i degradacją środowiska . Także ja nie żądam pieniędzy . Tylko chcę pomocy w sprawie Pana Szykowskiego bo tutaj jest problem. Pan Szykowski na każde pytanie odpowiada „niech Pani się wynosi , nie chcę z Panią rozmawiać” Właściwie to on też niewłaściwie prowadzi tą Spółdzielnie Rolniczą, tam niema ani sanitariatów a ludzie tam pracują , wszystko to jest podobno od dwóch lat pozamykane , posprzedawał następne budynki .
To nie jest odpowiedz także ja chcę tylko zgody , nie chcę żadnej innej pomocy ,wszystko mamy załatwione jako Wspólnota i zrobimy coś co będzie dla dobra ogółu i środowiska. Nie chce żadnych pieniędzy , powtarzam , tylko jednej zgody żeby Pana Szykowskiego przymusić jakimiś aktami prawnymi żeby udostępnił przeprowadzenie tej rury . To będzie rura na głębokości 80 cm , mała rurka , która nic mu nie zniszczy , mało tego Pani z Ochrony Środowiska Pani Szykowska w ogóle nie chce zemną rozmawiać. W Bargłówce jest Pan , w lesie ma hektar terenu , ja tam oglądałam jego oczyszczalnię i on mówił że Pani Szykowska to mu bez problemu wszystko załatwiła w związku z pozwoleniem tej oczyszczalni , taką samą ekologiczną oczyszczalnię którą my chcemy robić!
P. Rady - Dziękuję
Burmistrz - Pani szanowna Przewodnicząca Wspólnoty Mieszkaniowej . Rozmowa była telefoniczna w sprawie tej rury, natomiast spotkanie miało miejsce z pracownikami merytorycznymi bez udziału Pani Szykowskiej gwoli wyjaśnienia tych wielokrotnych spotkań dlatego że jest zwięzłość rodzinna między Panem Szykowskim a Panią Szykowską . Natomiast W spotkaniu uczestniczyła Pani kierownik pani Szykowskiej Pani Waligóra .
Proszę Pani nie wiem jak to ocenić , ja nie należę do osób które widzą siebie w roli dawnego 1-go sekretarza takiego gminnego który poza tym co wynikało z jego prawa uzurpował sobie daleko idące inne prawa i mieliśmy taki porządek prawny jaki porządek prawny i takie działania jakie doprowadziły do takiego stanu gospodarki , jaki był w tamtym okresie . Burmistrz ma ściśle określony zakres swoich możliwości , kompetencji w których może się poruszać co nie oznacza ze nie służy pomocą w innych zakresach i tak też był i w tym przypadku . poproszę teraz Panią Radczynie żeby jeszcze raz ten wątek przedstawiła na forum . Natomiast tak jak powiedziałem , gdy ta sprawa będzie już przedłożona przez Wspólnotę Mieszkaniową jest Pani napewno obeznana w przepisach jako pracownik Politechniki i porusza się w obrębie prawa i wie że ja nie będąc stroną w postępowaniu , takiego postępowania nie mogę wszcząć .
Proszę Panią Cielenga o stanowisko w tej sprawie.
P. Rady jeszcze p. Guła
p. Guła - Ja bym jeszcze prosiła o odpowiedź jeżeli Pani Szykowska pracuje w komórce ochrony środowiska i sama wypuszcza ze swojej posesji ścieki wężem ddo rowu to czy to jest właściwy pracownik w tej gminie, to jest właściwe postępowanie? Proszę się tym też zainteresować bo to sobie akurat zbadałam, bo nie wiedziałam gdzie Pani Szykowska mieszka a podjechałam raz, zostałam zawieziona drugi raz i w momencie gdzie Pani Szykowska mnie zobaczyła przez okno wąż na drugi dzień zniknął , prosze pana
Radca Prawny
Wracając do meritum sprawy chciałam powiedzieć że Gmina niema żadnego wpływu na działalność Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej która jest odrębną osobą prawną i my nie możemy
w żaden sposób wpłynąć na postępowanie Pana Szykowskiego ale oczywiści Wspólnota Mieszkaniowa może , nawet osoba fizyczna będąca w takiej sytuacji jak Wspólnota , zwrócić się do Starosty który na wniosek wydania takiego pozwolenia może przeprowadzić nie tylko taką rurę ale i ciągów drenarzowych , przewodów , urządzeń służących do przesyłania płynów , pary , gazów , energii elektrycznej oraz urządzeń łączności i sygnalizacji , jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża zgody . O ile wiem to o czym teraz mówię zostało Pani przedstawione że ma się Pani zwrócić jako wspólnota Mieszkaniowa z takim wnioskiem do Starosty o ot żeby w drodze decyzji wydał na to zezwolenie , bo my jako Gmina , to nie jest nasza nieruchomość , my po prostu nie jesteśmy władni wydać takiej zgody i rozmawiałam dzisiaj z Panią Waligórową i z Panią Sosna które potwierdziły że ten artykuł 12 z ustawy o gospodarce nieruchomościami został Pani wskazany. I to jest jedyne rozwiązanie. My jako Gmina nie mamy wpływu już na działalność Starosty .
Przew. Rady - Panie Burmistrzu czy będą jeszcze jakieś odpowiedzi?
Burmistrz - Nie uzyskałem informacji od Pani Guły co to za środki z Katowic były i na co miały być przeznaczone . Bardzo proszę żeby Pani rozwinęła ten wątek który dotyczy środków z Katowic które jako by były i niewiadomo na co zastały zużyte. O co tu chodzi w tej sprawie ?
P. Guła - Chodzi o oczyszczalnie która w 1992 r. została rozpoczęta i stoi tam blok , taki betonowy , ściek do połowy , po prostu straszne . Jest Pan zdziwiony?
Burmistrz - słucham
P. Guła - Jeżeli wpadnie tam dziecko a obiekt jest niezabezpieczony i się utopi?
Burmistrz -to Pan Szykowski pójdzie siedzieć
Przew. Rady - ale proszę Pani ja proponuje spotkanie w Urzędzie Miejskim z pracownikami , bo my tutaj nie będziemy rozwiązywać takich problemów . Pani już porusza takie tematy . Gdyby u sąsiada zbiornik był niezabezpieczony to też Pani przyjdzie z prośbą do Urzędu Gminy żeby interweniować ? Pan Szykowski to jest osoba prywatna. Z tą sprawą musiała by się Pani zwrócić do Policji żeby mieć nakaz wejścia na tę posesję , niestety to jest prywatne .
P. Guła - nie musi nikt wchodzić dlatego że to po prostu przy drodze do wspólnoty jest.
Burmistrz - proszę Pani traktuję to jako zgłoszenie , jako problem że jest jakaś budowla nie zakończona , która stanowi zagrożenie dla ludzi i w oparciu o to Pani wystąpienie skieruję sprawę Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego . Jestem zdziwiony gdy Pani to przytaczała bo w 92 pracowałem w tej gminie i żadnej budowy która w tym czasie była podejmowane zostawiono rozgrzebanej i nie dokończonej . Natomiast o tej budowli to zupełnie nie wiem jako o wielu innych podejmowanych przez właścicieli nieruchomości , bo nie sposób bym wszystko wiedział. Dziękuje .
Przew. Rady - Panie Burmistrzu ,było jeszcze pytanie dotyczące Policji.
Burmistrz - jest sprawa mafii. Tutaj oczywiście odbija się to na naszej Policji , nie chce na Pani prośbę interweniować . My często zwracamy się do Policji właśnie z niezadowoleniem w takich czy innych sytuacjach . Również tą sprawę postaram się jak najprędzej poruszyć i wskazać takie zachowanie Policji które wpisują się w ciąg innych zachowań . Dziękuje .
Przew. Rady -Jeszcze Pani coś chciała dodać? Proszę , ale krótko .
P. Guła - Chciałam powiedzieć że również Pan Leszek Pietrusiński jest również mieszkańcem tej Wspólnoty i zna sprawę doskonale .Dziękuje.
Przew. Rady - wyczerpaliśmy program naszej sesji, zamykam VII sesję Rady Miejskiej w Sośnicowicach V kadencji. Dziękuje bardzo .Życzę miłych wakacji .
godz. 18:40
protokółowała insp. d/s obsługi Rady - Hippe
|