UCHWAŁA Nr II/16/2006
Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 05.12.2006 r.
w sprawie: zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe
odprowadzanie ścieków
Na podstawie art.18, ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm./ oraz art. 24 ust 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków /Dz. U. z 2006r. Nr 123, poz.858 ./
Rada Miejska
zatwierdza:
§ 1
Taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, które określa załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 2
Taryfy określone w pkt. 1 mają zastosowanie do dostaw wody i odprowadzania ścieków dokonanych w okresie od dnia 01.01.2007 roku do dnia 31.12.2007 roku..
§ 3
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Sośnicowic.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązywać będzie od 01.01.2007 roku oraz podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń, w BIP i prasie lokalnej „Miasteczko”.
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ
UL. POWSTAŃCÓW 6
44-153 SOŚNICOWICE
TARYFY ZA ZBIOROWE ZAOPATRZENIE W WODĘ
I ZBIOROWE ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW
Zatwierdzone uchwałą Rady Miejskiej w Sośnicowicach
Nr II/16/2006 z dnia 05.12.2006 roku
SPIS TREŚCI
1. INFORMACJE OGÓLNE...................................................................................2
2. RODZAJ PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI..........................................................2
3. TARYFOWE GRUPY ODBIORCÓW USŁUG..........................................................3
4. RODZAJE I WYSOKOŚĆ CEN I STAWEK OPŁAT..................................................3
4.1.Wysokość cen za dostarczoną wodę.............................................................3
4.2.Wysokość cen za odprowadzone ścieki.........................................................3
5. WARUNKI ROZLICZEŃ Z UWZGLĘDNIENIEM WYPOSAŻENIA NIERUCHOMOŚCI
W PRZYRZĄDY I URZĄDZENIA POMIAROWE.....................................................3
6. WARUNKI STOSOWANIA CEN I STAWEK..........................................................4
6.1.Zakres świadczonych usług.........................................................................4
6.2.Standarty jakościowe odbiorców usług.........................................................5
1. INFORMACJE OGÓLNE
Niniejsza taryfa stanowi zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz określa warunki ich stosowania obowiązujące na terenie Gminy Sośnicowice na okres od dnia 01.01.2007 roku do dnia 31.12.2007 roku.
Podstawa prawna opracowania taryfy:
Ø Ustawa z dnia 07.06.2001r o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków / Dz.U. Nr 123 poz.858 / zwana dalej ustawą,
Ø Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28.06.2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków /Dz. U. Nr 127 poz.886 / zwane dalej rozporządzeniem.
Taryfowe ceny i stawki opłat dotyczą wszystkich odbiorców usług w zakresie dostawy wody i odbioru ścieków świadczonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sośnicowicach z wyłączeniem usług świadczonych przy użyciu wozów asenizacyjnych.
2. RODZAJE PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sośnicowicach realizuje działania w zakresie wodociągów i kanalizacji oraz gospodarki mieszkaniowej.
Przedmiot działalności zakładu w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków stanowi:
1) w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę : ujmowanie i dostarczanie wody usługobiorcy, z którym zawarto umowę, za pomocą urządzeń wodociągowych,
2) w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków: oczyszczania i odprowadzania ścieków dostarczonych przez usługobiorców, z którymi zawarto umowę, za pomocą urządzeń kanalizacyjnych.
3. TARYFOWE GRUPY ODBIORCÓW USŁUG
Taryfowa grupa odbiorców usług obejmuje odbiorców, wyodrębnionych na podstawie charakterystyki zużycia wody lub odprowadzania ścieków, warunków zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, a także na podstawie sposobu rozliczeń za świadczone usługi.
Uwzględniając sposób korzystania z urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych wyodrębniono jedną taryfową grupę odbiorców usług.
Obejmuje ona zarówno odbiorców jakimi są gospodarstwa domowe jak i wszystkich pozostałych odbiorców.
4. RODZAJE I WYSOKOŚCI CENY I STAWEK OPŁAT
W rozliczeniach z odbiorcami usług w związku z zakwalifikowaniem ich do jednej taryfowej grupy odbiorców, obowiązują jednakowe ceny i zasady ich stosowania.
Ø W rozliczeniach za dostarczaną wodę:
cena wyrażona w zł za 1 m³ dostarczonej wody.
Ø W rozliczeniach za odebrane ścieki:
cena -wyrażona w zł za 1m³ odebranych ścieków.
Do cen netto zgodnie z § 1 pkt 9 do 12 rozporządzenia dolicza podatek od towarów i usług (VAT) w obowiązującej wysokości wprowadzony odrębnymi przepisami.
4.1 Wysokość cen za dostarczoną wodę:
2,34zł + 7% Vat = 2,50zł za 1m³
4.2 Wysokość cen za odprowadzone ścieki:
4,25zł+ 7% Vat = 4,55zł za 1m³
5. WARUNKI ROZLICZEŃ Z UWZGLĘDNIENIEM WYPOSAŻENIA NIERUCHOMOŚCI W PRZYRZĄDY I URZĄDZENIA POMIAROWE
Rozliczenie za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są zgodnie z przepisami ustawy i rozporządzenia wymienione w pkt.1
O ile umowa zawarta z usługobiorcą nie stanowi inaczej łączna opłata za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków pobierane jest za każdy miesiąc, w którym obowiązywała umowa, czyli były świadczone usługi.
Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki na warunkach i w terminach określonych w umowie.
Ilość dostarczonej do nieruchomości wody ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego.
Także na podstawie wskazań wodomierza głównego ustala się jako ilość równą dostarczonej wody, ilość odebranych ścieków z nieruchomości. Ilość ścieków w budynkach wyposażonych w urządzenia pomiarowe ustala się na podstawie wskazań tych urządzeń.
W rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie wówczas, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy (art.27 ust 6 ustawy).
W przypadku braku wodomierza głównego, nie dłużej niż do terminu określonego ustawą ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, określone odrębnym przepisem prawa, a ilość ścieków w takim przypadku jako równą ilości wody wynikającej z norm.
W przypadku niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 m-cy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy nie jest to możliwe, z uwagi na brak poboru lub zmniejszony pobór wody w tym okresie – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczyn średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy niesprawności wodomierza. Tak ustalona ilość stanowi równocześnie o ilości dostarczonych ścieków w budynku nie wyposażonym w urządzenia pomiarowe.
6. WARUNKI STOSOWANIA CEN I STAWEK OPŁAT
6.1. Zakres świadczonych usług.
Zakład prowadzi działalność zgodnie z ustawą i rozporządzeniem oraz z „Regulaminem zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków”.
Zakład zapewnia zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości w sposób ciągły i niezawodny. Zaopatrzyć w wodę budynki dla celów spożycia i socjalno-bytowych. Zbiorowe odprowadzanie ścieków odbywa się z budynków mieszkalnych i socjalno- bytowych.
6.2. Standardy jakościowe odbiorców usług.
Określone w taryfie ceny i stawki opłat są stosowane przy zachowaniu standardów jakościowych obsługi klientów wynikających z obowiązujących przepisów prawnych, oraz standardów wyszczególnionych w „Regulaminie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków”.
Zakład dostarcza wodę i odprowadza ścieki na podstawie umowy zawartej na piśmie z odbiorcą usług.
Zakład realizuje wymagania dotyczące jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
Tabela 1. Koszty bezpośrednie zaopatrzenia w wodę
Lp. |
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf
w zł |
Rok obowiązywania nowych taryf
w zł |
1. |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
1.034,44 |
1.386,81 |
2.000,00 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
97.562,62 |
91.870,83 |
105.000,00 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
8.031,33 |
8.031,33 |
9.000,00 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
18.723,94 |
17.893,43 |
23.000,00 |
Składki na Fundusz Pracy |
2.549,95 |
2.446,54 |
3.500,00 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
219,00 |
199,00 |
1.000,00 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
39.276,71 |
36.755,54 |
60.000,00
|
Zakup energii |
69.477,85 |
68.909,09 |
90.000,00 |
Zakup usług remontowych |
17.682,12
|
9.498,12 |
20.000,00 |
Zakup usług zdrowotnych |
228,00
|
42,00 |
500,00 |
Zakup usług pozostałych |
34.677,40 |
26.703,04 |
45.000,00 |
Podróże służbowe krajowe |
4.149,76 |
3.905,26 |
5.500,00 |
Różne opłaty i składki |
4.667,58 |
151,23 |
1.000,00 |
Odpis na ZFŚS |
3.343,62 |
6.343,62 |
4.000,00 |
Opłaty środowiskowe |
33.998,90 |
21.172,10 |
45.000,00 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne zakładów budżetowych |
2.612,50 |
10.557,58 |
23.700,00 |
2. |
Wodociągi razem |
338.235,72 |
305.865,52 |
428.200,00 |
3. |
Alokacja kosztów (koszty pośrednie) |
69.358,68 |
72.943,60 |
100.000,00 |
4. |
Koszty całkowite |
407.594,40
|
378.809,12 |
538.200,00 |
Tabela 2. Koszty bezpośrednie odprowadzania ścieków
Lp. |
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf
w zł |
Rok obowiązywania nowych taryf
w zł |
1. |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
1.268,24 |
1.632,98 |
1.000,00 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
88.184,20 |
90.689,13 |
80.000,00 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6.784,63 |
6.784,63 |
7.500,00 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
17.039,34 |
17.265,22 |
19.000,00 |
Składki na Fundusz Pracy |
2.320,52 |
2.361,31 |
3.000,00 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
14.242,74 |
15.270,66 |
19.800,00 |
Zakup energii |
23.601,23 |
30.833,89 |
35.000,00 |
Zakup usług remontowych |
2.698,80 |
2.420,00 |
4.000,00 |
Zakup usług telef. stacjon. |
0,00 |
0,00 |
1.200,00 |
Zakup usług zdrowotnych |
82,00 |
87,00 |
100,00 |
Zakup usług pozostałych |
7.295,28 |
7.103,64 |
5.350,00 |
Podróże służbowe krajowe |
357,79 |
211,85 |
500,00 |
Różne opłaty i składki |
291,99 |
134,78 |
50,00 |
Odpis na ZFŚS |
3.248,30 |
3.248,32 |
3.500,00 |
Opłaty środowiskowe |
3.586,40 |
2.656,70 |
4.000,00 |
Podatek Vat |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne zakładów budżetowych |
0,00 |
0,00 |
5.000,00 |
2. |
Kanalizacja razem |
171.001,46 |
180.700,11 |
189.000,00 |
3. |
Alokacja kosztów (koszty pośrednie) |
13.865,70 |
17.067,92 |
15.000,00 |
4. |
Koszty całkowite |
184.867,16 |
197.768,03 |
204.000,00 |
Tabela 3. Koszty pośrednie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
Lp. |
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf
w zł |
Rok obowiązywania nowych taryf
w zł |
1. |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
527,36 |
682,69 |
1.000,00 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
42.383,21 |
51.788,81 |
50.000,00 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
3.139,38 |
3.139,38 |
5.000,00 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
7.771,78 |
8.993,82 |
10.000,00 |
Składki na Fundusz Pracy |
1.016,00 |
1.213,89 |
1.500,00 |
Wpłaty na PFRON |
10,56 |
699,28 |
0,00 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
11.509,83 |
5.654,31 |
20.000,00 |
Zakup energii |
1.286,08 |
1.328,23 |
2.000,00 |
Zakup usług remontowych |
1.078,79 |
1.127,86 |
1.000,00 |
Zakup usług zdrowotnych |
0,00 |
31,50 |
100,00 |
Zakup usług pozostałych |
7.776,57 |
8.388,85 |
9.700,00 |
Opłaty za usługi internetowe |
164,11 |
202,84 |
200,00 |
Opłaty za telefony komórkowe |
0,00 |
0,00 |
1.200,00 |
Opłaty za telefony stacjonarne |
0,00 |
0,00 |
2.200,00 |
Zakup art. papierniczych do kserokopiarek |
0,00 |
0,00 |
600,00 |
Zakup akcesoriów komputerowych |
0,00 |
0,00 |
1.300,00 |
Podróże służbowe krajowe |
1.005,61 |
1.193,26 |
2.200,00 |
Różne opłaty i składki |
477,71 |
504,96 |
1.000,00 |
Odpis na ZFŚS |
1.025,09 |
1.025,07 |
1.500,00 |
Podatek VAT |
2.732,30 |
|
|
Wydatki na zakupy inwestycyjne zakładów budżetowych |
1.320,00 |
4.036,77 |
4.500,00 |
2. |
Razem |
83.224,38 |
90.011,52 |
115.000,00 |
3. |
Alokacja kosztów (przypisane do zaopatrzenia w wodę) |
69.358,68 |
72.943,60 |
100.000,00 |
4. |
Alokacja kosztów (przypisane do odprowadzania ścieków ) |
13.865,70 |
17.067,92 |
15.000,00 |
Tabela 4. Ustalenie poziomu niezbędnych przychodów
Lp. |
Wyszczególnienie |
Przychody - wykonanie |
Niezbędne przychody |
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf
w zł |
1. |
Zaopatrzenie w wodę |
|
|
|
|
1) koszty eksploatacji i utrzymania |
407.594.40 |
378.809,12 |
538.200,00 |
2) amortyzacja |
- |
- |
- |
3) raty kapitałowe ponad wartość amortyzacji |
- |
- |
- |
4) odsetki |
- |
- |
- |
5) rezerwa na należności nieregularne |
- |
- |
- |
6) marża zysku |
- |
- |
- |
7) wartość niezbędnych przychodów |
491.887,14 |
511.623,82 |
538.200,00 |
2. |
Odprowadzenie ścieków |
|
|
|
|
1) koszty eksploatacji i utrzymania |
184.867,16 |
197.768,03 |
204.000,00 |
2) amortyzacja |
- |
- |
- |
3) raty kapitałowe ponad wartość amortyzacji |
- |
- |
- |
4) odsetki |
- |
- |
- |
5) rezerwa na należności nieregularne |
- |
- |
- |
6) marża zysku |
- |
- |
- |
7) wartość niezbędnych przychodów |
147.614,76 |
145.828,61 |
204.000,00 |
3. |
Średnia zmiana wartości przychodów – zaopatrzenie w wodę w % |
X |
ok. 4% |
ok.9% |
ok.5 % |
4. |
Średnia zmiana wartości przychodów – odprowadzenie ścieków w % |
X |
ok. -1% |
ok.38% |
ok.39% |
Tabela 5. Kalkulacja cen za wodę i odprowadzanie ścieków metodą alokacji prostej
Lp. |
Wyszczególnienie |
Taryfowa grupa odbiorców usług |
Grupa 1 |
1. |
Zaopatrzenie w wodę
|
|
|
1) wartość niezbędnych przychodów w zł\rok
|
538.200,00 |
2) zużycie wody w m3 / rok
|
230.000,00 |
3) cena 1 m3 wody w zł / m3
|
2,34 |
2. |
Odprowadzanie ścieków
|
|
|
1) wartość niezbędnych przychodów w zł\rok
|
204.000,00 |
2) odprowadzanie ścieków w m3 / rok
|
48.000,00 |
3) cena usługi odprowadzania ścieków w zł / m3
|
4,25 |
Tabela 6. Porównanie cen i stawek opłat z ostatniego roku obrotowego, z roku obrachunkowego poprzedzającego wprowadzenie nowych taryf oraz roku obowiązywania nowych taryf dotyczących zaopatrzenia w wodę
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy |
Rok obrachun-kowy poprzedza-jący wprowa-dzenie nowych taryf |
Rok obowią-zywania nowych taryf |
Zmiana % |
Tary-fowa grupa odbior-ców |
Rodzaj cen i stawek opłat |
Wielkości cen i stawek opłat |
Wiel-kości śred-nio-roczne |
Wiel-kości na ko-niec roku |
Wiel-kości śred-nio-roczne |
Wiel-kości na ko-niec roku |
Wiel-kości średnio-roczne= wiel-kości na koniec roku |
Wielkości średnio-roczne |
Wielkości na koniec roku |
7/3 |
7/5 |
7/4 |
7/6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Grupa 1 |
- cena wody (zł/ m3)
- stawka opłaty za rozliczenia (zł/odbiorcę)
- cena wskaźnikowa |
2,15
2,15 |
2,15
2,15 |
2,22
2,22 |
2,24
2,24 |
2,34
2,34 |
9%
9% |
5%
5% |
9%
9% |
4%
4% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 7. Porównanie cen i stawek opłat z ostatniego roku obrotowego, z roku obrachunkowego poprzedzającego wprowadzenie nowych taryf oraz roku obowiązywania nowych taryf dotyczących odprowadzania ścieków
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy |
Rok obrachun-kowy poprzedza-jący wprowa-dzenie nowych taryf |
Rok obowią-zywania nowych taryf |
Zmiana % |
Tary-fowa grupa odbior-ców |
Rodzaj cen i stawek opłat |
Wielkości cen i stawek opłat |
Wiel-kości śred-nio-roczne |
Wiel-kości na ko-niec roku |
Wiel-kości śred-nio-roczne |
Wiel-kości na ko-niec roku |
Wiel-kości średnio-roczne= wiel-kości na koniec roku |
Wielkości średnio-roczne |
Wielkości na koniec roku |
7/3 |
7/5 |
7/4 |
7/6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Grupa 1 |
- cena usługi odprowadzania ścieków(zł/ m3)
- stawka opłaty za rozliczenia (zł/odbiorcę)
- cena wskaźnikowa |
4,06
4,06 |
4,06
4,06 |
4,13
4,13 |
4,15
4,15 |
4,25
4,25 |
5%
5% |
3%
3% |
5%
5% |
2%
2% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 8. Skutki finansowe zmiany cen i stawek opłat za zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków
Lp. |
Wyszczególnienie |
Taryfowa grupa odbiorców usług |
Grupa 1 |
1. |
Zaopatrzenie w wodę
|
|
|
wartość przychodów
|
|
1) w roku obowiązywania nowych taryf
|
538.200,00 |
2) w roku obrachunkowym poprzedzającym wprowadzenie nowych taryf
|
511.623,82 |
Wzrost przychodów ½
|
ok. 5% |
2. |
Odprowadzanie ścieków
|
|
|
wartość przychodów
|
|
1) w roku obowiązywania nowych taryf
|
204.000,00 |
2) w roku obrachunkowym poprzedzającym wprowadzenie nowych taryf
|
145.828,61 |
Wzrost przychodów ½
|
ok. 39% |
Tabela 9. Rachunek wyników
Lp. |
Wyszczególnienie |
Zaopatrzenie w wodę |
Odprowadzanie ścieków
|
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachun-kowy poprze-dzający wprowa-dzenie nowych taryf w zł |
Rok obowiązywania nowych taryf |
Ostatni rok obrotowy
w zł |
Rok obrachun-kowy poprze-dzający wprowa-dzenie nowych taryf w zł |
Rok obowiązywania nowych taryf |
1. |
Przychody operacyjne |
491.887,14 |
511.623,82 |
538.200,00 |
147.614,76 |
145.828,61 |
204.000,00 |
2. |
Koszty eksploatacji i utrzymania |
407.594,40 |
378.809,12 |
538.200,00 |
184.867,16 |
197.768,03 |
204.000,00 |
3. |
Amortyzacja |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. |
Raty kapitałowe ponad wartość amortyzacji |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5. |
Odsetki |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6. |
Rezerwa na należności nieregularne |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
7. |
Marża zysku |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
8. |
Wynik finansowy brutto |
84.292,74 |
132.814,70 |
0,00 |
-37.252,40 |
-51.939,42 |
0,00 |
9. |
Podatek dochodowy |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
10. |
Wynik finansowy netto |
84.292,74 |
132.814,70 |
0,00 |
-37.252,40 |
-51.939,42 |
0,00 |
11. |
Wskaźnik rentowności netto w % |
20% |
35% |
- |
- |
- |
- |
Tabela 10. Średni stan zatrudnienia oraz średni poziom wynagrodzeń według obszarów działalności
Lp. |
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf |
Rok obowiązywania nowych taryf |
1. |
Zaopatrzenie w wodę |
4,32 |
97.562,62 |
4,32 |
91.870,83 |
4,32 |
105.000,00 |
2. |
Odprowadzenie ścieków |
4,5 |
88.184,20 |
4,42 |
90.689,13 |
4,5 |
80.000,00 |
3. |
Wydziały ogólnozakładowe |
1,2 |
42.383,21 |
1,13 |
51.788,81 |
1,2 |
50.000,00 |
4. |
Razem |
10,02 |
228.129,93 |
9,87 |
234.348,77 |
10,02 |
235.000,00 |
Tabele 11. Lista osób fizycznych i prawnych posiadających udział lub akcje dające prawo powyżej 5% głosów na walnym zgromadzeniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego
Lp. |
Nazwa lub nazwisko |
Liczba głosów na walnym zgromadzeniu w % |
Ostatni rok obrotowy |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
NIE |
DOTYCZY |
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
Tabela 12. Transakcje sprzedaży i kupna pomiędzy przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym a podmiotami zależnymi, stowarzyszonymi i dominującymi1, z wyłączeniem operacji sprzedaży, kupna i przekazania składników majątku trwałego
Lp. |
Nazwa podmiotu |
Nazwa operacji i/lub nazwa produktu |
Data zdarzenia |
(S)przedaż lub (K)upno |
Suma (zł) |
S |
K |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
NIE |
DOTYCZY |
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwaga: w rozumieniu przepisów o rachunkowości.
Tabela 13. Operacje dotyczące sprzedaży, kupna i przekazywania składników majątku trwałego pomiędzy przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a podmiotami zależnymi, stowarzyszonymi i dominującymi
Lp. |
Nazwa podmiotu |
Opis przedmiotu operacji |
Cena kupna lub sprzedaży w zł |
Wartość księgowa netto w zł |
Zysk lub strata (-)
z zł1 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
NIE |
DOTYCZY |
|
|
Uwaga: wartość kolumny 5 stanowi różnicę pomiędzy wartościami z kolumny 3 i 4
Tabela 14. Harmonogram realizacji wieloletniego planu modernizacji i rozwoju urządzeń wodociągowych
L.p. |
Wyszczególnienie |
Ostatni rok obrotowy |
Rok obrachunkowy poprzedzający wprowadzenie nowych taryf |
Rok obowiązy-wania nowych taryf |
1. |
Krótka charakterystyka zakresu rzeczowego:
1) montaż studni
wodomierzowych na
ciągach głównych w
miejscowościach:
Sośnicowice,
Chorynskowice, Trachy,
Tworóg Mały
2) wymiana zasuw:
Sośnicowice
ul. Łabędzka-1szt,
ul. Kozielska-1szt,
odcinająca zbiornik
wodny w
Łanach Wielkich-1szt
3) wymiana wodomierzy
4) budowa kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią w Rachowicach
5) opracowanie dokumentacji typowej ujęć wody w : Sośnicowicach, Smolnicy i Rachowicach
6) zakup programu finansowo-księgowego umożliwiającego ewidencję i rozliczanie sprzedaży wody i ścieków
|
Nie wykonano
nie wykonano
wykonano
nie dotyczy
nie wykonano
nie wykonano |
nie wykonano
nie wykonano
wykonano
nie dotyczy
nie wykonano
nie wykonano |
zgodnie z planem
zgodnie z planem
zgodnie z planem
zgodnie z planem
zgodnie z planem
zgodnie z planem |
2. |
Źródła finansowania:
1) środki własna ZGKiM
2) środki własna ZGKiM
3) środki własna ZGKiM
4) budżet gminy S-ce
5) środki własna ZGKiM
6) środki własna ZGKiM |
środki własne
środki własna
środki własna
budżet gminy
środki własna
środki własna
|
środki własna
środki własna
środki własna
budżet gminy
środki własna
środki własna |
zgodnie z planem
zgodnie z planem |
3. |
Nakłady inwestycyjne
Plan lata 2004-2006
1) 40 tyś zł
2) 5 tyś zł
3) 1,5 tyś zł
4) 1.757 tyś zł
5) 13,5 tyś zł
6) 9 tyś zł |
9,9 tyś zł
-
12,2 tyś zł
nie dotyczy
13,5 tyś zł
- |
-
-
12,0 tyś
nie dotyczy
-
- |
zgodnie z planem zgodnie z |
Uzasadnienie wniosku taryfowego
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sośnicowicach prowadzi między innymi działalność w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Zakład zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostawy wody o odpowiedniej jakości i o określonych parametrach oraz niezawodnego odprowadzania ścieków mając na uwadze ochronę interesów odbiorcy usług z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska.
Zakład rozlicza ponad 1500 przyłączy wodnych, zaś liczba mieszkańców korzystających z kanalizacji przekracza 2000.
W roku 2006 sprzedano około 235 tys. m³ wody, odebrano 39 nowych przyłączy wodny i 1 kanalizacyjne. Ilość odebranych ścieków zgodnie z art. 27 ust. 5 ustawy, ustala się jako równy ilości pobranej wody.
Przy sporządzaniu wniosku nie przyjęto podziału odbiorców na grupy taryfowe, gdyż na terenie gminy Sośnicowice nie ma uzasadnienia dla takiego podziału z powodu braku większej ilości dużych odbiorców ( typu zakłady przemysłowe ).
Ponadto nie istnieją udokumentowane koszty, które mogłyby uzasadnić tworzenie drugiej grupy taryfowej odbiorców zarówno w sprzedaży wody jak i w odbiorze ścieków.
Taryfy na okres od 01.01.07r. do 31.12.07r. obliczono ( zgodnie z wymogami zarządzenia ) w oparciu o ewidencję księgową kosztów sporządzoną zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Proponowane taryfy, przy zastosowaniu obowiązujących w zakładzie zasad alokacji kosztów wynoszą:
- cena za 1m³dostarczonej wody: netto - 2,34zł
brutto - 2,50zł
- cena za 1 m³ odebranych ścieków: netto - 4,25zł
brutto - 4,55zł
Dopłatę z budżetu gminy oczyszczonych ścieków skanalizowanych za 1m3 wynosi brutto 2,05 zł.
Tak przedstawiona podwyżka cen za usługę w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków wynosi ok. 4 %.
Przedstawione taryfy nie zawierają opłaty stałej, aby w ten sposób dodatkowo nie obciążać mieszkańców wysokimi kosztami.
Proponowane taryfy gwarantują w roku ich obowiązywania realizację nałożonych zadań oraz podział kosztów pomiędzy poszczególne rodzaje działalności, a co za tym idzie eliminację subsydiowania skośnego. Warunki stosowania taryf zostały określone w Regulaminie dostarczania wody na obszarze Gminy Sośnicowice.
|