UCHWAŁA NR XX/193/2004
RADY MIEJSKIEJ W SOŚNICOWICACH
z dnia 1 grudnia 2004r.
w sprawie uchwalenia Statutu Zespołu Ekonomiki Oświaty, Zdrowia i Kultury
Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 9 lit h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 1996 r. Dz.U. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami)
Rada Miejska w Sośnicowicach
uchwala:
§1
Statut Zespołu Ekonomiki Oświaty, Zdrowia i Kultury w w Sośnicowicach w brzmieniu jak w załączniku Nr 1
§2
Traci moc Uchwała Nr XVIII/99/96 Rady Gminy Sośnicowic z dnia 26.06.1996 r.
§3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w BIP oraz w prasie lokalnej.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Krzysztof Zawadzki
ZAŁĄCZNIK Nr 1
STATUT
ZESPOŁU EKONOMIKI OŚWIATY, ZDROWIA I KULTURY
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Zespół Ekonomiki Oświaty, Zdrowia i Kultury w Sośnicowicach, zwany w dalszej części „Zespołem” jest jednostką organizacyjną Gminy Sośnicowice o statusie jednostki budżetowej.
§ 2
Obszarem działania Zespołu jest teren Gminy Sośnicowice.
§ 3
Siedziba Zespołu znajduje się w Sośnicowicach przy ul. Rynek 17.
§ 4
Bieżący nadzór nad działalnością Zespołu sprawuje Burmistrz.
§ 5
Zespół może używać skrótu ZEOZiK.
§ 6
Zespół Ekonomiki Oświaty Zdrowia i Kultury zwany w dalszej części Zespołem działa w oparciu o przepisy prawa, a w szczególności:
1. Ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)
- Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 1996 r. Dz.U. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami)
- Ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2003 r. Dz.U. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami)
- Ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r. Dz.U. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami)
5. Uchwałę Rady Gminy Sośnicowice Nr XII/74/95 z dnia 28.12.1995 r. w sprawie utworzenia Zespołu Obsługi Oświaty i Zdrowia.
6. Uchwałę Rady Gminy Sośnicowice Nr XVI/92/96 z dnia 29.03.1996 r. w sprawie reorganizacji Zespołu.
Rozdział II
Cele oraz zakres działania i zadania Zespołu
§ 7
Celem Zespołu jest zapewnieni wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej placówek oświatowych dla których Gmina Sośnicowice jest organem prowadzącym.
§ 8
Dla realizacji celu określonego w § 7 Zespół administruje następujące placówki oświatowe
- przedszkola
- szkoły podstawowe ze świetlicami
- gimnazjum ze świetlicą
§ 9
Podstawowym zadaniem Zespołu jest zapewnienie obsługi finansowo – księgowej gminnych placówek oświatowych wymienionych w § 8 niniejszego statutu w ramach zatwierdzonego planu finansowego a w szczególności:
- Organizowanie i prowadzenie obsługi finansowo-księgowej poszczególnych placówek
- Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno – rachunkowym,
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej,
- Nadzorowanie rozliczeń w zakresie kosztów żywienia,
- Sporządzanie okresowych i rocznych bilansów i sprawozdań finansowych,
- Wykonywanie innych zadań i obowiązków wynikających z obsługi finansowo księgowej placówek,
- Współudział w opracowywaniu planów finansowych i projektów budżetowych.
§ 10
Zespół realizuje zadania własne gminy w zakresie oświaty, zgodnie z zapisami ustawowymi oraz zasadami określonymi przez gminę, w tym w szczególności :
- przygotowuje projekty właściwych dokumentów służących organom gminy w zakresie dotyczącym oświaty w gminie,
- opracowuje analizy , prowadzi prace statystyczne i sprawozdawcze z zakresu realizowanych zadań rzeczowych, zatrudnienia, wynagrodzeń itp.
- stale współpracuje z organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
- wykonuje inne zadania zlecone przez organy Gminy.
§ 11
Zespół realizuje swoje zadania w porozumieniu z dyrektorami jednostek budżetowych wymienionych w § 7.
§ 12
Do zadań Zespołu w szczególności należy :
1.w zakresie spraw dotyczących polityki oświatowej:
1/ przygotowanie materiałów dotyczących między innymi :
- ustalenia sieci przedszkoli i szkół oraz granic obwodów szkół,
- zakładania, prowadzenia oraz likwidacji szkół, przedszkoli,
- ustalenia odpłatności za usługi świadczone w przedszkolach,
- sprawdzanie projektów organizacji placówek oświatowych i przedkładanie ich do zatwierdzenia
2.w zakresie obsługi administracyjno - organizacyjnej :
1/ przygotowywanie konkursów dla wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola, wraz z ich techniczną obsługą,
2/ przygotowywanie dokumentacji związanej z postępowaniem egzaminacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz obsługę techniczną komisji egzaminacyjnych,
3/ prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczycieli,
4/ prowadzenie spraw i dokumentacji kadrowej dyrektorów placówek oświatowych,
5/ prowadzenie spraw i dokumentacji kadrowej dla pracowników pedagogicznych i pracowników nie będących nauczycielami w przedszkolach,
3. w zakresie obsługi finansowo - księgowej :
1/ prowadzenie rachunkowości jednostek budżetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2/ prowadzenie rachunków bankowych dla każdej jednostki,
3/ kontrola i księgowanie całej dokumentacji związanej z realizacją budżetu poszczególnych jednostek,
4/ naliczanie i wypłata wynagrodzeń w oparciu o dyspozycje dyrektorów jednostek oraz prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej wszystkich pracowników zatrudnionych w obsługiwanych jednostkach,
5/ wykonywanie zadań płatnika składek od wynagrodzeń,
6/ prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników,
7/ ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach,
8/ kontrola prawidłowości wykorzystania środków finansowych oraz realizacji planów finansowych,
9/ wyrywkowa kontrola przeprowadzanych inwentaryzacji w jednostkach,
10/ opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetu.
4.w zakresie zdrowia i kultury:
1/ współpraca w opracowywaniu i realizacji lokalnych programów prozdrowotnych,
2/ wdrażanie programów prozdrowotnych,
3/ udzielanie pomocy medycznej i organizacyjnej w realizacji zadań prozdrowotnych placówkom oświaty oraz innym instytucjom i organizacjom,
4/ realizacja zadań gminy w dziedzinie upowszechniania kultury,
5/ koordynacja działalności kulturalnej na terenie gminy, podejmowanie działań na rzecz społecznego ruchu kulturalnego,
6/ udzielanie pomocy w organizowaniu imprez kulturalnych, wystaw itp.
Rozdział III
Gospodarka finansowa
§ 13
1. Zespół Ekonomiki Oświaty, Zdrowia i Kultury działa jako jednostka budżetowa samodzielnie bilansująca, nie posiadająca osobowości prawnej.
2. Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach obowiązujących w samorządowych jednostkach budżetowych.
3. Działalność Zespołu finansowana jest ze środków budżetu Gminy.
Rozdział IV
Organizacja i Zarządzanie
§ 14
1. Zespołem kieruje dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz.
2. Dyrektora Zespołu zatrudnia i zwalnia Burmistrz.
3. Dyrektor działa jednoosobowo, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza.
4. Dyrektor Zespołu:
- jest przełożonym służbowym pracowników Zespołu,
- zapewnia właściwą organizację pracy Zespołu,
- odpowiada za całokształt działalności Zespołu,
5. Głównego Księgowego zatrudnia i zwalnia Dyrektor Zespołu.
§ 15
Zespół posiada strukturę bezwydziałową, a organizację Zespołu określa Regulamin Organizacyjny opracowany przez Dyrektora Zespołu.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 16
Zmiana postanowień Statutu dokonywana jest w trybie analogicznym jak jego uchwalenie.
|