UCHWAŁA Nr XX/179/2004
Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 1.12.2004 r.
w sprawie: określenia opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 41 i 42, ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U.z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 5 ust.1 pkt. 3 i art. 6 ust.1 i 2 ustawy z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z1996 r. Nr 132 poz. 622)
Rada Miejska w Sośnicowicach
Uchwala
§ 1
Wywóz nieczystości stałych z wszystkich posesji z terenu gminy Sośnicowice i z budynków administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jest obowiązkowy i odpłatny.
§ 2
Ustalić opłatę za wywóz nieczystości stałych pobieraną miesięcznie od wszystkich właścicieli posesji w wysokości 3,70 zł.
W opłacie tej zawarty jest koszt opróżnienia jednego pojemnika o pojemności 110 l niezależnie od stopnia jego wypełnienia.
§ 3
Ustalić opłatę za wywóz każdego następnego pojemnika o pojemności 110 l w wysokości 3,70 zł.
§ 4
Ustalić opłatę za wywóz nieczystości stałych z budynków administrowanych przez ZGKIM w wysokości 3,70 zł miesięcznie od jednego mieszkańca.
§ 5
Ustalić opłatę za opróżnienie jednego pojemnika o pojemności 1100 l w wysokości 37,00 zł.
§ 6
Ustalić opłatę za wywóz nieczystości płynnych na oczyszczalnię w wysokości 22,10 zł za 1 m3.
§ 7
Zobowiązać właścicieli posesji do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów (szkło, metal, tworzywa sztuczne) do dostarczonych przez ZGKIM worków zgodnie z dołączonym harmonogramem ich wywozu oraz informacją określającą jakie odpady należy w nich gromadzić. Zbiórka odpadów segregowanych jest finansowana z budżetu gminnego.
§8
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 9
Ustalone stawki opłat obowiązują do 31 grudnia 2005 r.
§ 10
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
Przewodniczący Rady
Krzysztof Zawadzki
|